آیا ویندوز ۱۱ به درد کسب و کارها می خورد؟
نویسنده : ایوان ویدجایا – کارشناس کسب و کار مترجم : علی آل علی
نسخه جدید ویندوز در نهایت پس از گمانه زنی های بسیار چند وقتی است که به بازار عرضه شده است. این امر موج هیجان بسیار زیادی را میان کاربران به راه انداخته است. اکنون همه جا صحبت از ویژگی های منحصر به فرد این ویندوز است. به همین خاطر ما در این مقاله نگاهی به ویژگی ها و کارکرد این محصول مایکروسافت از نقطه نظر اهمیتش برای کسب و کارها انداخته ایم.
جست و جوی ما در این مقاله برای پیدا کردن ویژگی های مهم نسخه جدید ویندوز برای کاربران و به ویژه کارآفرینان است. این امر به شما برای استفاده از این نسخه در کسب و کارتان کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
ثبات ویندوز
ویندوز ۱۱ از نظر طراحی برای کسب و کارها جذابیت بسیار زیادی دارد. نحوه ساماندهی و مدیریت محتوا در این نسخه از ویندوز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی شده است. این امر به طور ویژه برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کارآفرینان و سازمان ها مدنظر واقع شده است. نکته مهم اینکه ویندوز ۱۱ به طور پیش فرض برخی از توصیه ها برای کارآفرینان و سازمان ها را در خودش دارد. به این ترتیب شما امکان شخصی سازی تجربه تان از ویندوز در یک چشم به هم زدن را خواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد.
اگر شما به دنبال سیستم عاملی با راهکارهای ساده و کاربردی برای مدیریت فایل ها هستید، ویندوز ۱۱ پیشرفته ترین امکانات را در دسترس شما قرار می دهد. از این نظر نسخه جدید ویندوز شباهت زیاد به سیستم عامل لینوکس پیدا کرده است.
استفاده از اپ های اندرویدی
اگر از کاربران ویندوز ۱۰ باشید، خیلی خوب نقص های مایکروسافت استور در ویندوز را به یاد دارید. این استور با هدف رفع نیاز کاربران ویندوز در زمینه استفاده از اپ های مختلف راه اندازی شد. با این حال در عمل هیچ تاثیری بر روی روند استفاده کاربران از اپها برای رفع نیازشان نداشت. درست به همین خاطر در ویندوز ۱۱ دسترسی به اپ های اندرویدی به طور قابل ملاحظه ای گسترس پیدا کرده است. البته شما به محض دانلود ویندوز ۱۱ به امکانات تازه از این قبیل دسترسی نخواهید داشت، اما در قالب یک آپدیت تازه تمام مشکلات تان حل خواهد شد. این امر شما را به بهترین شکل ممکن از نظر بهره وری در میان سازمان های برتر دنیا قرار می دهد.
تشکیل گروه های کاربردی
آیا دسترسی به فایل های مشترک در کار تیمی برای کسب و کار شما هم امر مهمی محسوب می شود؟ در این صورت ویندوز ۱۱ غافلگیری بسیار زیادی برای شما دارد. بسیاری از کاربران برای دسترسی به فایل های مشترک، به ویژه در مدیریت پروژه، ویندوز ۱۰ را یک فاجعه تمام عیار ارزیابی کرده اند. به همین خاطر مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عاملش این مشکل را به طور کامل رفع کرده است.
سازمان ها با انتخاب نسخه ویندوز موردنیازشان به سادگی هرچه تمام تر امکان به اشتراک گذاری پروژه ها و فراهم سازی کار تیمی بر روی آنها را دارند. این امر به آنها برای جلب نظر کارمندان کمک شایانی خواهد کرد. همچنین از نقطه نظر جلب نظر مشتریان نیز کار با این نسخه از ویندوز اهمیت زیادی دارد.
اگر شما از آن دست کارآفرینانی هستید که چند کار را به طور همزمان ساماندهی می کنند، ویندوز ۱۱ بازهم برای شما غافلگیری به همراه دارد. شما با استفاده از این ویندوز امکان استفاده از تمام امکانات موجود را خواهید داشت. به این ترتیب دیگر خبری از عقب افتادن کارهای همزمان تان نخواهد بود.
دسکتاپ های چندگانه
شما با ویندوز ۱۱ امکان طراحی دسکتاپ های مختلف برای بخش های گوناگون زندگی تان را دارید. به عنوان مثال، یک دسکتاپ فقط برای ساعت های کاری و رسیدگی بهتر به کارها در دسترس قرار می گیرد. همچنین امکان شخصی سازی دسکتاپ مشخص برای کارهای روزمره تان را هم خواهید داشت. این امر آزادی عمل بسیار زیادی در اختیار کارآفرینان می دهد. درست به همین خاطر ویندوز ۱۱ یکی از حرفه ای ترین انتخاب ها برای هر کارآفرینی محسوب می شود.
منبع: فرصت امروز