اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

مایکروسافت و OpenAI خواستار لغو رسیدگی به شکایت کپی‌رایت علیه Copilot شدند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مایکروسافت و OpenAI که با همکاری یکدیگر هوش مصنوعی Copilot را ساخته‌اند، از دادگاه خواسته‌اند تا به شکایت علیه این ابزار رسیدگی نکند.

مایکروسافت، گیت‌هاب و OpenAI از دادگاه خواسته‌اند تا از رسیدگی به یک شکایت جمعی پیرامون استفاده بدون مجوز از کدهای کاربران در ابزار هوش مصنوعی Copilot صرف‌نظر کند. آن‌ها باور دارند که ادعاهای مطرح‌شده در این شکایت نادرست هستند.

به گزارش رویترز، گیت‌هاب که به مایکروسافت تعلق دارد و OpenAI که سازنده ChatGPT است، در دو سند جداگانه که برای دادگاه فدرال سان فرانسیسکو ارسال شده، اتهامات علیه ابزار Copilot را رد کرده و خواستار عدم رسیدگی به این پرونده توسط دادگاه شده‌اند.

گیت‌هاب می‌گوید شکایت حاضر دارای دو نقص اساسی است؛ این شرکت باور دارد که اقدام آن‌ها به هیچ شخصی آسیب نزده و اظهارات طرف شاکی فاقد ادعای حقوقی قابل رسیدگی است. از سوی دیگر، OpenAI می‌گوید این شکایت نتوانسته است نقض حقوق قانونی آن‌ها را به‌درستی مشخص کند. این دو شرکت مدعی‌اند که شاکیان این پرونده بر «رخدادهای فرضی» اتکا کرده‌اند تا شکایت خود را مطرح کنند، اما هیچ اشاره‌ای به آسیبی که این ابزار به خود آن‌ها وارد کرده، ارائه نشده است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

محتوی بیشتر ChatGPT :

شکایت علیه Copilot چه ادعایی را مطرح می‌کند؟

Copilot در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و با کمک فناوری هوش مصنوعی OpenAI به کدنویسی توسط برنامه‌نویسان کمک می‌کند. این ابزار روی کدهایی آموزش داده شده است که به‌صورت عمومی در دسترس قرار دارند. همین مسئله باعث شد برنامه‌نویسی به نام «متیو باتریک» با همکاری تیم حقوقی شرکت Joseph Saveri یک شکایت جمعی را از طرف دو برنامه‌نویس ناشناس دیگر علیه این ابزار به ثبت برساند.

در این شکایت گفته شده است که ابزار Copilot با شکلی از سرقت نرم‌افزاری در مقیاسی کم‌سابقه ساخته شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بااین‌حال، مایکروسافت باور دارد که آن‌ها از کدهای متن‌باز سوءاستفاده نکرده‌اند: «Copilot با ارائه پیشنهاد براساس آنچه از کلیت کدهای عمومی فراگرفته است، به توسعه‌دهندگان در کدنویسی کمک می‌کند.»

این پرونده قرار است در ماه مه ۲۰۲۳ بازبینی شود تا دادگاه تصمیم بگیرد که باید شکایت را کنار بگذارد یا روند بررسی را ادامه دهد.

منبع: دیجایتو

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا