۳ تغییر جدید اینستاگرام
نویسنده : سارا پرز مترجم : امیر آل علی
اگر بخواهیم مهمترین شبکه مبتنی بر ارسال عکس در جهان را نام ببریم، بدون شک اینستاگرام رتبه اول را در اختیار دارد که از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر نیز مالکیت آن در اختیار شرکت متا (با نام قبلی فیس بوک) است. این شبکه در زمان خود بالاترین سرعت رشد را داشته و در مدت زمانی کوتاه، به جدی ترین رقیب فیسبوک تبدیل شد. درواقع آینده بسیار درخشان این شرکت، دلیل اصلی اصرار از سوی مارک زاکربرگ بوده است.
درواقع رقم خرید آن بیش از یک میلیارد دلار بوده که در زمان خود، رکوردها را جا به جا کرده است. نکته جالب دیگر این است که در سال ۲۰۱۳، این برند رشد ۲۳ درصدی را تجربه کرد و این امر در حالی بود که این رقم برای شرکت مادر (فیس بوک) تنها ۳درصد بوده است.
دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۶، دیماه۱۴۰۰
همین امر به خوبی اهمیت خرید این شرکت را نشان می دهد. درواقع ابربرند متا با در اختیار داشتن مالکیت فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ به برندی بی رقیب در زمینه شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در این زمینه حتی ظهور پدیده هایی نظیر تیک تاک نیز نمی تواند خصوصا در درازمدت، رقیبی جدی محسوب شود. با این حال نمی توان منکر بازار به شدت رقابتی شبکه های اجتماعی بود. در این راستا ارائه مداوم قابلیت های جدید، به یک الزام تبدیل شده است که در این رابطه اینستاگرام با سه تغییر مهم، قصد دارد تا در سال ۲۰۲۲، موفقیت های به مراتب بیشتری را به دست آورد که در ادامه هر یک از آنها بررسی خواهد شد.
۱- Following
درواقع این بخش، حالت اصلاح شده بخش دنبال کنندگان محسوب می شود که با انتخاب آن، محتواهای تمامی افرادی که دنبال می کنید، قابل مشاهده خواهد بود. با این حال ترتیب نمایش آنها کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. برای مثال می توانید جدیدترین ها را اولویت اول قرار دهید و یا به صورت تصادفی، این اقدام صورت گیرد. نکته جالب دیگر این است که به نظر می رسد در آپدیت بعدی، با استفاده از هوش مصنوعی این موضوع که کدام یک از دنبال کننده ها، برای شما جذابیت بالاتری را دارد، به معیار جدیدی برای نمایش محتواها تبدیل خواهد شد.
۲- Favorites
در این بخش شما می توانید حداکثر ۵۰ صفحه را تعیین کنید تا محتواهای آنها در اولویت نمایش قرار گیرد. درواقع تا به امروز افراد برای آگاهی سریع از محتواهای افراد مورد علاقه خود، از فعال کردن نوتیفیکیشن استفاده می کردند. با این حال نتایج تحقیقات نشان می دهد که این امر خصوصا اگر برای بیش از ۱۰ صفحه انجام شود، به یک عامل مزاحم تبدیل خواهد شد. به همین خاطر براساس شایعات منتشرشده، به نظر می رسد که در آپدیت بعدی این قابلیت به صورت کامل کنار گذاشته خواهد شد. نکته جالب دیگر این است که ترتیب افراد تعیین شده نیز مهم بوده و اولویت نمایش را تعیین خواهد کرد.
جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
۳- product-tagging
یکی از مشکلات کاربران خصوصا برندهای تجاری این است که شاهد استفاده از محتواهای آنها توسط افراد دیگر بدون رعایت حق کپی رایت است. در این زمینه تگ کردن لوگو بر روی عکس و فیلم، یک راهکار کاربلدی محسوب می شود. با این حال کاربران برای استفاده از این امکان، مجبور به استفاده از برنامه های جانبی ویرایش هستند. با این حال نسخه جدید، این امکان از طریق خود اینستاگرام، امکان پذیر خواهد بود. درواقع شما قبل از انتشار محتوا، می توانید لوگو مدنظر خود را اضافه کنید که خود به افزایش سرعت پست گذاری، کمک شایانی را خواهد کرد. با این حال این قابلیت در حال حاضر تنها برای کاربران آمریکا در دسترس بوده و به نظر می رسد که تا یک هفته دیگر، در اختیار همگان قرار گیرد.
در آخر باید دید گه این سه تغییر، تا چه حد می تواند نظر مثبت کاربران را به همراه داشته باشد. درواقع این شبکه در دو سال اخیر، رشد کمی را تجربه کرده و این موضوع، زنگ خطری جدی محسوب می شود و ضرورت تغییرات بزرگ تر را نشان می دهد.
منبع: فرصت امروز