گجت

گجت پوشیدنی ذهن‌خوان متا به واقعیت نزدیک‌‌تر شده است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیرعامل متا می‌گوید گجت پوشیدنی ذهن‌خوان این شرکت به‌زودی و طی چند سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در یک پادکست مرتبط با هوش مصنوعی به این موضوع اشاره کرد که گجت پوشیدنی ذهن‌خوان این شرکت به‌زودی و طی چند سال آینده به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه می‌تواند سیگنال‌های مغزی کاربران را تفسیر کند و کاربردهای بسیاری دارد.

مارک زاکربرگ به‌تازگی در برنامه پادکست Morning Brew Daily حاضر شد. وی خاطرنشان کرد که رابط عصبی EMG درحال‌توسعه این شرکت می‌تواند سیگنال‌های ارسالی از مغز به دست کاربر را شناسایی کند و آن‌ها را متوجه شود. این محصول ظاهراً طی چند سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

گجت پوشیدنی ذهن‌خوان متا طی چند سال آینده به بازار عرضه می‌شود

مارک زاکربرگ در پاسخ به یکی از سؤالات مطرح‌شده در این برنامه پادکست، توضیحاتی در مورد قدرت گجت پوشیدنی ذهن‌خوان متا مطرح کرد. مدیرعامل متا می‌گوید گجت ذهن‌خوان این شرکت می‌تواند در آینده نزدیک با کمک هوش مصنوعی سیگنال‌های سیستم عصبی مغز کاربران را بهتر از روش‌های مبتنی بر استفاده از دوربین بخواند.

درواقع با استفاده از این گجت پوشیدنی، کاربران می‌توانند با فکرکردن به اینکه چگونه می‌خواهند دست خود را حرکت دهند، کامپیوتر را کنترل و تایپ کنند. در این بین پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند دستاوردهای خوبی برای توسعه سریع‌تر و موفق‌تر گجت پوشیدنی ذهن‌خوان به‌همراه داشته باشد.

در Meta Connect 2022، متا برای اولین‌بار نگاهی عمیق به این فناوری ارائه کرد و مفهوم EMG را که رابط عصبی الکترومیوگرافی است، تبیین کرد. حالا زاکربرگ می‌گوید این گجت پوشیدنی یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است. گجت پوشیدنی EMG روی مچ دست بسته می‌شود و کاربردهای خوبی می‌تواند به‌همراه داشته باشد. حالا باید دید این گجت پوشیدنی واقعاً چه زمانی و با چه مشخصاتی عرضه خواهد شد و آیا می‌تواند همان محصولی باشد که زاکربرگ آن را توصیف کرده است یا خیر.

منبع: دیجایتو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا