رباتیک

کمک زنبور‌های رباتیک ناسا به فضانوردان در انجام کار‌های روزمره

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ناسا ربات‌های خود را به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه کرده تا در زمان و انرژی فضانوردان صرفه جویی کند.

 تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) می‌تواند برای فضانوردان خسته کننده و زمانبر باشد. به همین دلیل ناسا راهی برای کمک به فضانوردان در کار‌های خود ابداع کرده است. «استروبی» دستیار سیستم رباتیک که به صورت آزاده پرواز می‌کند، محصول جدید ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی است.

هدف این ربات انجام وظایف معمول است تا فضانوردان زمان کافی برای انجام کار‌های انسانی مانند برنامه ریزی داشته باشند. پست اخیر ایستگاه فضایی بین المللی ربات «استروبی» را نشان می‌دهد. در این تصویر، مگان مک آرتور، فضانورد ناسا، با این ربات در داخل ماژول آزمایشگاهی حضور دارد.

«استروبی/ AstroBee» یک دستگاه مکعبی شکل در ایستگاه فضایی بین المللی است و تقریبا به اندازه یک توستر نان است. استروبی‌ها از فن‌های برقی استفاده می‌کند که به آن کمک می‌کند آزادانه در فضای میکروگرانش حرکت کنند. اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه در وب سایت ناسا ثب شده که. بر اساس آن، «استروبی» می‌تواند به صورت خودکار یا از طریق کنترل از راه دور توسط فضانوردان کار کند. در حال حاضر سه ربات از این نوع در ایستگاه بین المللی وجود دارد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

استفاده از «استروبی» برای جابجایی محموله

برخی از وظایف اصلی این ربات‌ها شامل ماموریت‌هایی مانند تهیه فهرست و ثبت آزمایشات انجام شده توسط فضانوردان می‌شود. ربات‌ها می‌توانند این وظایف را از طریق دوربین‌های داخلی خود انجام دهند. از این ربات‌ها همچنین می‌توان برای جابجایی محموله در سراسر ایستگاه بین المللی استفاده کرد. این ربات‌ها همچنین می‌توانند به عنوان یک بستر تحقیقاتی عمل کنند. فضانوردان می‌توانند ربات‌ها را مجهز کرده و آن‌ها را برای انجام آزمایشات در محیط میکروگرانش برنامه ریزی کنند.

ربات‌ها از فن‌های برقی استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند آزادانه از طریق گرانش ریز ایستگاه پرواز کنند. ربات‌ها همچنین دارای بازو‌هایی هستند که با آن می‌توانند نرده‌های ایستگاه را بگیرند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند فن پیشرانه را خاموش کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا