هوش مصنوعی

کشتن سوسک‌ها با دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محققان اسکاتلند دستگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند سوسک ها را از بین ببرد.

دانشمندان دانشگاه هریوت وات اسکاتلند یک دستگاه حشره یاب ساخته اند که می‌تواند سوسک ها و سایر حشرات را تشخیص دهد.

این دستگاه که توسط Eldar Rachmotulin محقق ارشد ساخته شده است، از رایانه‌های قدرتمند و یادگیری ماشینی برای کشتن خودکار این خزنده ترسناک استفاده می‌کند.

Rachmotulin می‌گوید”من استفاده از Jetson Nano را که یک کامپیوتر کوچک مبتنی بر الگوریتم هاست شروع کرده ام. این دستگاه به من این امکان را می‌دهد تا از تکنیک‌های یادگیری عمیق با دقت بالاتر برای تشخیص اشیا استفاده کنم. رایانه مذکور از دو دوربین برای تعیین موقعیت سوسک و ارسال اطلاعات به دستگاه دیگر استفاده می‌کند. پیش از این فرآیند، دستگاه دیگر جریان الکتریکی مورد نیاز برای حرکت لیزر و شلیک به سوسک را اندازه گیری می‌کند.

این لیزر در سطوح مختلف انرژی مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی که در سطح پایین تراز انرژی قرار داشت، تیم تحقیقاتی متوجه شد که شوک وارده از رفتن سوسک‌ها به یک منطقه خاص جلوگیری می‌کند و هنگامی که از سطوح بالاتر از انرژی استفاده شد، این حشرات جان خود را از دست دادند.

Rachmotulin تمام داده‌ها و دستورالعمل‌ها را به صورت رایگان در دسترس قرار داده است و می‌گوید هر کسی می‌تواند تا زمانی که اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهد، آن را برای خود امتحان کند. او گفت: “من از سخت افزار و فناوری ارزان استفاده می‌کنم و منبع آن برای عموم باز است. “

این محقق می‌گوید که از زمان راه‌اندازی این دستگاه، افراد دیگری آزمایش آن را با مهمانان ناخواسته دیگری مانند زنبور‌ها آغاز کرده‌اند. این فناوری جدید با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌شود و هر دستگاه حدود ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

این پیشرفت می‌تواند به ارائه جایگزینی کارآمدتر برای تله‌های مکانیکی کمک کند و به استفاده از مواد شیمیایی کشنده حشرات که می‌توانند برای محیط زیست مضر باشند پایان دهد.

منبع: جهش از دیلی استار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا