هوش مصنوعی

چند کاربرد شگفت‌انگیز هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محبوبیت هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است و این فناوری توانایی تغییر جنبه‌های مختلف زندگی ما را دارد. همین امروز نیز بسیاری از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی در زندگی روزمره در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، کاربردهای خارق‌العادۀ فراوانی در زندگی روزمرۀ ما دارند. هوش مصنوعی در تمامی جوانب زندگی ما، از جمله چک کردن ایمیل‌ها، مسیریابی هنگام رانندگی یا حتی پیدا کردن فیلم‌های پیشنهادی، نقش دارد. در ادامه به برخی کاربردهای هوش مصنوعی، در زندگی روزمره می‌‌پردازیم.

اتومبیل‌های بدون راننده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای حرکت بدون نیاز به راننده استفاده می‌کنند. این اتومبیل‌ها، از طریق حسگرهایی که در بخش‌های مختلفشان نصب شده اطلاعات را دریافت می‌کنند و با تصمیم گیری سریع از طریق هوش مصنوعی، حرکت، مسیریابی و ترافیک را کنترل می‌کنند.

 امروز بانک‌های معتبر دنیا از هوش مصنوعی و نرم‌افزار یادگیری ماشینی برای خواندن دست‌خط شما و مقایسه آن با امضاهای قبلی شما استفاده می‌کنند. این ویژگی امکان کار با چک‌ها و دیگر اوراق بانکی را بدون مراجعه حضوری ممکن می‌کند.

دستیار هوشمند

حتما با دستیارهای هوشمند سیری، الکسا و کورتانا آشنا هستید.

این دستیارها از طریق هوش مصنوعی روز به روز باهوش‌تر می‌شوند و احتمالا تا چند سال دیگر می‌توانند مانند یک انسان واقعی کارهای رومزه را برایتان انجام بدهند.

پروژه InnerEy

هدف این پروژه مطالعه مغز، به ویژه سیستم عصبی، برای درک بهتر نحوه عملکرد آن است. هدف نهایی این پروژه این است که در نهایت بتوانیم از هوش مصنوعی برای تشخیص و درمان بیماری‌های عصبی مختلف استفاده کنیم. این پروژه توسط شرکت مایکروسافت راه اندازی شده است.

جلوگیری از سرقت ادبی

یکی از مشکلات جوامع علمی و فرهنگی سرقت ادبی است. هوش مصنوعی می‌تواند میلیاردها بایت داده را در کسری از ثانیه پردازش کند و سریعا تشخیص بدهد که یک متن آیا توسط شخص نویسنده نگارش شده یا کپی از منابع موجود است.

پیشنهادات ویژه در اینترنت

اگر یوتیوب، نتفلیکس یا اسپاتیفای استفاده کرده باشید حتما متحیر شده‌اید که چطور مطالب مورد علاقه شما توسط این پلتفرم‌ها به شما پیشنهاد داده می‌شود. این شرکت‌ها با تجزیه و تحلیل داده‌های قبلی شما می‌توانند الگویی از علایق شما بسازند و محتوای منطبق به این الگو را به شما نشان بدهند.

تشخیص چهره

تطبیق چهره یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های هوش مصنوعی است که در بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند فیسبوک‌ و اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توانایی در بسیاری از فرودگاه‌های دنیا و برخی از مراکز امنیتی نیز در حال استفاده شدن است.

امروز بانک‌های معتبر دنیا از هوش مصنوعی و نرم‌افزار یادگیری ماشینی برای خواندن دست‌خط شما و مقایسه آن با امضاهای قبلی شما استفاده می‌کنند. این ویژگی امکان کار با چک‌ها و دیگر اوراق بانکی را بدون مراجعه حضوری ممکن می‌کند.

ربات‌های پاسخگوی مشتریان

بسیاری از کسب‌وکارها از هوش مصنوعی و ربات‌های سخنگو، به عنوان راهی برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از ربات‌های سخنگو، نیروی انسانی خود را برای کارهای مهمتری به کار بگیرند و در عین حال اطلاعات مهمی را از مشتریان خود دریافت کنند.

منبع: تبیان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا