هوش مصنوعی

چگونه خرید آنلاین با هوش مصنوعی متحول خواهد شد؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تجربه خرید آنلاین به ما ثابت کرده است که ما امروز در زمانی زندگی می‌کنیم که تقریباً همه‌چیز دیجیتالی و جهانی شده است. بدون شک در زمان ما فناوری‌های هوشمند روی همه‌چیز تأثیر گذاشته و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست .

همه‌گیری بیماری کرونا رفتار مصرف‌کننده‌ها را در این چند سال تغییر داد و تمرکز بازار در این سال‌ها به سمت خرید آنلاین پیش رفت و دوران جدیدی در اکوسیستم تجارت جهانی شروع شد. در همین راستا احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین مرزهای فناوری که از گذشته نه‌چندان دور به شکل چشم‌گیری در تغییر شکل تجارت الکترونیک نقش داشته، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

پیشگویی در خرید آنلاین با هوش مصنوعی

به خصوص که حالا دیگر ثابت شده است، هوش مصنوعی در ایجاد بهترین تجربه‌های خرید در مجموعه‌ای از بازارهای خرید آنلاین، تجارت الکترونیک و تجارت جهانی برای مصرف‌کنندگان امروزی بسیار مفید است. با استفاده بهینه از هوش مصنوعی و فناوری‌های وابسته، خرده فروشان الکترونیکی یا فروشندگان دیجیتال، امروزه می‌توانند به طور منظم و پیوسته رفتارهای آنلاین مشتریان در خرید آنلا‌‌‌‌‌‌ین را بیاموزند، ردیابی و تجزیه‌وتحلیل کنند؛ همچنین آن‌ها به طور موازی می‌توانند از تجزیه‌وتحلیل‌های پیش‌بینی کننده‌ای که توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شود، برای پیش‌بینی دقیق خر‌‌‌‌‌‌ید آنلاین آینده مشتریان خود استفاده کنند.

علاوه بر این هوش مصنوعی همراه با اتوماسیون‌های روباتیک، فروشندگان را قادر می‌سازد تا سفارش‌های شخصی را هرچه سریع‌تر به دست مشتری برساند. هوش مصنوعی در خرید آنلاین محصولاتی را برای معاملات آینده پیشنهاد می‌دهد که با توجه به رفتار و اهداف مخاطبان انتخاب شده باشد.

بهترین مدیر محصول

نه تنها هوش مصنوعی به خرده فروشان آنلاین در بهبود چشم‌گیر تجربیات کاربر در خرید آنلاین و کارایی داخلی از نظر پیش‌بینی تقاضا و هوش تجاری کمک می‌کند، بلکه در تصمیم‌گیری بهتر برای قیمت‌گذاری محصولات، پیشنهادات دیگر و همچنین در بهینه‌سازی محل قرارگیری محصول نیز راهنمای بسیار مناسبی است.

قابلیت‌های تحلیلی پیشرفته‌ای که از طریق استفاده از هوش مصنوعی در خرید آنلاین به‌دست می‌آید، حتی می‌تواند به تاجران محلی ​​اجازه دهد که تا مقدار مناسبی از کالای مورد نیاز خود را در زمانی مناسب سفارش دهند؛ به طوری که در فروشگاه‌های خر‌‌‌‌‌‌ید آنلاین کالاهای مورد نیاز آن‌ها در انبار هرگز از نظر موجودی خیلی زیاد یا خیلی کم نشود.

به روشی مشابه، برای بازیگران تجارت الکترونیک یا برندهای مطرح خرید آنلا‌‌‌‌‌‌ین، هوش مصنوعی می‌تواند برای مدریت هوشمند انبار و موجودی بهتر محصولات به منظور بهینه‌سازی سود و مدیریت یکپارچه بازگشت محصول استفاده شود.

خرید آنلاین آسان می‌شود

همچنین فروشگاه‌های خرید آنلاینی مانند آمازون که بر اساس فرمول‌های D2C یا «مستقیم به مصرف‌کننده» کار می‌کنند، می‌توانند مزایای قابل توجهی با فناوری‌های بینایی ماشینی و معناشناسی مبتنی بر هوش مصنوعی به دست آورند و همچنین «پردازش زبان طبیعی» که زیرمجموعه یا شاخه نوظهوری از هوش مصنوعی است، می‌تواند به این سازمان‌ها در نوشتن توضیحات و ویژگی‌های جذاب محصول برای فروش بهتر محصولات‌شان کمک کند.

با توجه به این‌که هوش مصنوعی به طرز شگفت‌انگیزی برنامه‌های رایانه‌ای را توانمند می‌سازد تا به شکل فعال گفتار و رفتار خرید انسان در خرید آنلا‌‌‌‌‌‌‌‌ین را درک و تجزیه و تحلیل کند، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک در کمک به خریداران مدرن برای جستجو و یافتن محصولات خرید آنلاین، از آن‌ها کمک گرفت.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا