پرینت سه بعدیخطرات فناوری

کاربرد ‌چاپگرهای سه‌بعدی در‌ عملیات نظامی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
مترجم:‌ ندا فراهانی

یکی از عرصه‌های چاپگرهای سه‌بعدی در ارتش ‌ها است . ارتش ایالات متحده در نظر دارد در سال‌های آینده، چاپگرهای سه‌بعدی را در تمام پایگاه‌های نظامی اصلی خود مستقر سازد.

با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی می‌توان از عکس‌های ذخیره‌شده در کامپیوتر، نمونه سه‌بعدی واقعی ساخت. تکنولوژی استفاده شده در پرینترهای سه‌بعدی این امکان را به مصرف‌کنندگان می‌دهد تا از ماده‌های کامپوزیتی در طراحی‌های خود برای چاپ سه‌بعدی بهره ببرند. پرینتر سه‌بعدی می‌تواند طرح‌های کامپیوتری شما را به صورت یک نمونه واقعی و با دقت بسیار بالایی پرینت بگیرد. پرینترهای سه‌بعدی فناوری‌های جدیدی هستند که با سرعت زیاد در حال پیشرفت بوده و می‌توانند طرح‌های کامپیوتری را به صورت اشیا سه‌بعدی چاپ کنند.

دستگاه‌های پرینت سه‌بعدی چند سالی است که به صورت تجاری در کشورهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. امروزه برای ساخت ماکت‌ها یا تهیه قطعات دقیق و پیچیده از روش پرینت سه‌بعدی استفاده می‌شود که باعث افزایش سرعت و دقت در ساخت قطعات شده است. در سال‌های اخیر و همزمان با رشد روز افزون فناوری پرینترهای سه‌بعدی، برخی از محققان نظامی موفق به ساخت تفنگی با قابلیت شلیک شدند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

اختراع چاپگرهای سه‌بعدی توجه بسیاری را در واحدهای نظامی به خود جلب کرده است. بنابراین به هیچ‌وجه تصادفی نیست اگر ارتش‌ها هزینه‌های قابل توجهی را در مراکز پژوهشی مربوط به این فناوری سرمایه‌گذاری کنند.

به احتمال زیاد ساخت اسلحه مورد اشاره از جنس پلاستیک توسط جوانی تگزاسی به نام «کودی ویلسون» این جرقه را در ذهن نظامیان زده که ارتش نیز می‌تواند از این فناوری مهم و البته پر منفعت برای تولید اسلحه و سایر ادوات نظامی در محل درگیری بهره ببرد.

ارتش ایالات متحده در نظر دارد در سال‌های آینده، چاپگرهای سه‌بعدی را در تمام پایگاه‌های اصلی خود مستقر سازد. برخی از مراکز آنها در حال حاضر چنین چاپگرهایی را به منظور تولید جانشین‌های قطعات معیوب هواپیما در اختیار دارد. ‌اخیرا دانشجویان دانشگاه «ویرجینیا»، یک هواپیمای دست‌ساز را با استفاده از چاپگری سه‌بعدی بازسازی کرده‌اند، این هواپیما با استفاده از گوشی‌های تلفن هوشمند قابل هدایت است. به موازات همین ابتکار، استفاده‌های متفاوت دیگری نیز از چاپگرهای سه‌بعدی انجام می‌گیرد که از آن میان می‌توان به نقشه‌های سه‌بعدی اشاره کرد، چنین نقشه‌هایی عناصر زیست‌محیطی بیشتری را آشکار می‌سازند و اطلاعات جزئی‌تری را در خود نشان می‌دهند. این تکنیک در زمان عبور توفان کاترینا از «نئواورلئان» مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان نقشه‌های سه‌بعدی کمک می‌کردند تا نقاط جغرافیایی واضح‌تر و بهتر نشان داده شوند.

کاربردهای نظامی چاپگرهای سه‌بعدی بخصوص در زمان انجام یک عملیات جنگی آنقدر وسیع و گسترده است که می‌توان انتظار داشت در آینده هر گروهانی یک چاپگر سه‌بعدی در کنار بیسیم خود همراه داشته باشد.

منبع: جام‌جم

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا