خطرات فناوری

رئیس گوگل درخواست کنترل بیشتر هوش مصنوعی را کرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در زمانی که رقابت بین شرکت‌های فناوری برای کنترل راه‌حل‌های هوش مصنوعی در حال تشدید است، ساندار پیچای، رئیس گوگل در مصاحبه‌ای درخواست کرد که از آسیب هوش مصنوعی به جامعه جلوگیری شود.

در زمانی که رقابت بین شرکت‌های فناوری برای کنترل راه‌حل‌های هوش مصنوعی در حال تشدید است، ساندار پیچای، رئیس غول فناوری و خدمات اینترنتی ایالات متحده، گوگل، خواستار اعمال کنترل‌های قانونی برای این فناوری جدید شد که انتظار می‌رود روند کار در صنایع مختلف در آینده را تغییر دهد. 

پیچای به ویژه به امکان ایجاد “فیلم‌های جعلی” اشاره کرد که در آن می‌توان از چهره افراد واقعی در فیلم‌های توهین آمیز یا مستهجن بدون اجازه یا حتی اطلاع آن‌ها استفاده کرد.

پیچای در مصاحبه با CBS گفت: باید سازماندهی وجود داشته باشد. شما به قوانین نیاز خواهید داشت. باید مجازاتی برای کسانی که ویدیو‌های جعلی پیچیده‌ای را ساخته اند به جامعه آسیب می‌رساند، وجود داشته باشد”.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در هوش‌مصنوعی

کارشناسان مدت‌هاست در مورد خطرات فریب و اطلاعات نادرست با استفاده از هوش مصنوعی مولد هشدار داده‌اند که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو‌هایی را شبیه سازی کند که توسط انسان تولید می‌شود.

این نگرانی ها، به ویژه پس از ساخت تصویری از پاپ با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی و همچنین انتشار تعدادی از تصاویر جعلی دستگیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، افزایش یافته است.

برنامه‌های هوش مصنوعی محتوای خود را بر اساس حجم زیادی از داده‌ها تولید می‌کنند که پردازش می‌شوند تا دقیق‌ترین ویژگی‌ها و سبک شخصی را که می‌توان برایش تولید کرد، شناسایی کرد. به عنوان مثال، در مورد تولید متون، برنامه‌های AI chatGBT جمله را بر اساس تجزیه و تحلیل دنباله کلمات مناسب می‌نویسند.

یکی از خطرات این فناوری این است که گاهی اوقات می‌تواند متن‌هایی را تولید کند که حاوی اطلاعات کاملاً اشتباه است بدون اینکه کاربر متوجه شود.

پیچای می‌گوید هرکسی که مدتی با هوش مصنوعی سر و کار داشته باشد به خوبی می‌داند که این چیزی متفاوت از تمام فناوری‌های قبلی است، بنابراین باید مقررات و قوانین اجتماعی وجود داشته باشد تا به نحوه استفاده از این فناوری فکر کنیم.  وی افزود: نباید اجازه داد فناوری پیشرفته ارائه شود در حالی که جامعه آمادگی جذب و مقابله با آن را ندارد.

این در حالی است که Google Pichai در حال توسعه یک پلتفرم چت با استفاده از هوش مصنوعی برای رقابت با GBT Chat است که از زمان عرضه در اواخر سال گذشته به سرعت در حال رشد بوده است.

گوگل پلتفرم جدید را Apprentice Cool نامیده است. این پلتفرم شبیه به GBT Chat است که توسط OpenAI توسعه یافته است، اما گوگل همچنین در حال آزمایش امکان استفاده از فرمت پرسش و پاسخ در موتور جستجو است.

منبع: ثریا

  • رئیس گوگل درخواست کنترل بیشتر هوش مصنوعی را کرد

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا