زندگی هوشمندهوش مصنوعی

پایش فعالیت‌های روزمره انسان با “هوش مصنوعی” توسط ۲ تیم دانش‌بنیان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ ما دو شرکت دانش‌بنیان نوپا هستیم که در زمینه هوش مصنوعی و کابل‌های فیبر نوری فعالیت می‌کنیم و محصول ما نیز در زمینه پایش فعالیت‌های روزمره افراد با هوش مصنوعی است.

“فرشاد سلامی” مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ ما دو شرکت دانش‌بنیان نوپا هستیم که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در علوم و تحقیقات و کرج مستقر بوده و هر یک از شرکت‌ها در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند.

وی گفت: شرکت مستقر در کرج در زمینه هوش مصنوعی و دستگاه پردازش مرکزی فعالیت کرده و کارهای مربوط به طراحی را انجام می‌دهد و شرکت مستقر در واحد علوم و تحقیقات نیز در زمینه ساخت کابل‌های فیبر نوری و حسگرهای فیبر نوری فعالیت می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: ما در زمینه حسگرهای فیبر نوری، با شرکت مدیریت منابع آب ایران قراردادی را امضا کردیم تا حمایت آنها را داشته باشیم ضمن آنکه مراحل اولیه ساخت محصول آنها را به پایان رسانده و قرار است که به صورت صنعتی‌سازی برای آنها کار را انجام دهیم.

سلامی گفت:‌ در واحد کرج، ساخت هوش مصنوعی پایه را تمام کرده و توانستیم برنامه‌ریزی خود را طوری پایه‌ریزی کنیم که سیستم با جمع‌آوری دیتابیسی که از فعالیت هر کابر در سازه دارد، بتواند فعالیت‌های روزمره شخصی که در آن سازه زندگی می‌کند را پایش کرده و در بازه زمانی ۱ تا ۱.۵ ماه، اطلاعات کافی از رفتار هر فرد داشته باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شخصی که در این دستگاه با اتاقی با شماره ۳ تعریف شده است ساعت ۹ صبح از خواب بیدار می‌شود و فعالیت‌های مختلفی از جمله روشن شدن چای‌ساز، نور، تهویه یا سیستم موسیقی را دنبال خواهد کرد که در واقع “هوش مصنوعی” این فعالیت‌ها را انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم 

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا