اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

بهترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ کدام‌اند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

چت‌بات‌های هوش مصنوعی بسیاری از چت جی‌پی‌تی گرفته تا گوگل بارد در دسترس عموم قرار دارد، اما کدام ربات برای کاربر بهتر است؟

 بهترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی از «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) گرفته تا «گوگل بارد» (Google Bard) و «هاگینگ‌چت» (HuggingChat) در حال حاضر برای استفاده در دسترس عموم قرار دارند.

سال ۲۰۲۳ سال هوش مصنوعی است و چت‌بات‌های این فناوری نوین به‌عنوان ابزار‌های ضروری برای مشاغل، افراد و سازمان‌ها در سراسر جهان ظهور کرده‌اند. مردم آوازه پرکاربردترین ابزار هوش مصنوعی در جهان را تاکنون شنیده‌اند، اما احتمالا با ابزار‌های مطرحی همچون گوگل بارد، هاگینگ‌چت و … بیشتر از سایر برنامه‌ها وارد گفت‌وگو شده‌ باشند.

به چت‌بات‌ها آموزش داده شده که چگونه مکالمه کنند و به سؤالات پاسخ دهند، زیرا مقادیر بی‌پایانی از نوشتن آنلاین را در خود تغذیه می‌کنند. برخی از پاسخ‌هایی که مردم از این ربات‌ها دریافت کرده‌اند به طرز شگفت‌آوری واقع‌بینانه هستند، با انواع پاسخ‌ها و چت‌هایی که به درخواست‌های کاربر ارسال می‌شوند. در ادامه به معرفی بهترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ پرداخته‌ایم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

انجام وظایف زبانی پیچیده در کسری از ثانیه با چت‌جی‌پی‌تی

مهم‌ترین هدف چت جی‌پی‌تی در واقع ایجاد یک هوش مصنوعی برای تولید متن‌هایی است که انگار توسط انسان نوشته شده و دارای دقت بالایی  باشد. از مهم‌ترین کاربرد‌های این ربات می‌توان به ترجمه متن‌ها به زبان‌های مختلف، پاسخ به سؤال و حتی تولید محتوا اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ربات‌های چت جی‌پی‌تی کارایی و کارآمدی آن است. این ربات به نحوی است که می‌تواند وظایف زبانی پیچیده را در کسری از ثانیه انجام دهد.

در چت جی‌پی‌تی مراقب افشای اطلاعات شخصی یا داده‌های مالی باشید!

تقاضای زیاد باعث شده نتوان از چت جی‌پی‌تی استفاده کرد، این پلتفرم نمی‌تواند تعداد زیادی از افراد را که وارد سیستم می‌شوند و سؤال می‌پرسند، مدیریت کند.

البته این مشکل با خرید اشتراک ورژن پلاس با هزینه ۲۰ دلار در ماه حل می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که از این برنامه حتی زمانی که تقاضا زیاد است، استفاده کنند و دارای سرعت پاسخگویی سریع‌تر و در اولویت قرار گرفتن دسترسی به ویژگی‌های جدید است.

اما از آن جایی که چت جی‌پی‌تی بر روی داده‌های متنی از اینترنت آموزش دیده، ممکن است اطلاعات ایجاد شده نادرست باشد. این می‌تواند به‌ویژه در تولید متن‌هایی در حوزه‌های سلامت یا سیاست مشکل‌ساز باشد.چت جی‌پی‌تی همچنین نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی به وجود آورده چرا که این هوش مصنوعی بر روی مقادیر زیادی از داده‌های شخصی آموزش دیده که می‌تواند شامل اطلاعات حساس مانند اطلاعات شخصی یا داده‌های مالی باشد.

برگ برنده گوگل بارد نسبت به جی‌پی‌تی چیست؟

گوگل بارد یک سیستم چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که با مدل زبانی «لامدا» برنامه نویسی شده است. کمی قبل‌تر از گوگل، شرکت مایکروسافت با رونمایی از چت جی‌پی‌تی و استفاده از نسخه پیشرفته همین مدل زبانی توانست توجه کاربران را به خود جلب کند.

در واقع گوگل بارد یک سرویس چت صوتی است که توسط هوش مصنوعی و پایگاه داده گوگل، به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد. البته همین موضوع تبدیل به برگ برنده بارد نسبت به رقیب خود یعنی جی‌پی‌تی شده است. چت جی‌پی‌تی از داده‌های موتور جست‌وجوی بینگ استفاده می‌کند که نسبتا قدیمی و یا تاریخ مصرف گذشته هستند، اما پاسخ‌های بارد از به‌روزترین مطالب موجود در وب و توسط ربات‌های گوگل جمع‌آوری می‌شوند.

پاسخ‌های چت جی‌پی‌تی کوتاه و شبیه به یک مکالمه واقعی است اما پاسخ‌های بارد به صورت لینک‌های مرتبط از منابع متنوع خواهد بود. چت جی‌پی‌تی پاسخ‌هایی کوتاه و مختصر در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما گوگل بارد پاسخ را با لینک به مقالاتی می‌دهد که خواندن آن‌ها می‌تواند زمان زیادی بگیرد.

هاگینگ‌چت چه تفاوتی با چت جی‌پی‌تی دارد؟

«هاگینگ‌چت» (HuggingChat) به‌عنوان یک جایگزین منبع باز برای چت جی‌پی‌تی عرضه شده است. این چت‌بات بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده و می‌تواند وظایفی مانند نوشتن کد، طراحی ایمیل و حتی ساخت ترانه‌ را انجام دهد.

از آن‌جایی که کد نرم‌افزار منبع باز است، هر شخصی می‌تواند از آن برای ایجاد چت ربات هوش مصنوعی اختصاصی خود استفاده کند. هاگینگ چت مسلماً شخصیت‌پذیرتر از چت جی‌پی‌تی است که اغلب به خود در اول شخص اشاره می‌کند. با این حال؛ هاگینگ‌چت مستعد توهم است.

تولید محتوای بدون سرقت ادبی با جاسپر چت

جاسپر چت (Jasper Chat) یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که به صورت هوشمند با افراد مختلف مکالمه می‌کند. کاربر می‌تواند سوالات مورد نظر ذهن خود را از این ربات بپرسد و به پاسخ‌های نسبتا درستی دست یابد. این ربات از زبان جی‌پی‌تی ۳.۵ (GPT ۳.۵) استفاده می‌کند و به طور خاص برای مشاغل فعال در زمینه تبلیغات و بازاریابی طراحی شده است.

علاوه بر این جاسپر چت تمامی اطلاعات و دانش خود را از میان مقاله‌های مختلف به روز دنیا به دست می‌آورد و از ۲۹ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. دانش این ربات برای مکالمات مختلف مناسب است. 

از جمله مزیت‌هایی که می‌توان برای استفاده از جاسپر برشمرد، سریع بودن آن نسبت به سایر ابزارها، تولید محتوای عاری از سرقت ادبی، تولید محتوای بهینه شده از نظر سئو، استفاده آسان و پشتیبانی از ۲۵ زبان زنده دنیا است. البته ناگفته نماند که ۱۰۰ درصد اطلاعات داده شده از طرف این ابزار کاملا صحیح نیست و لازم است بعد از دریافت اطلاعات از این ربات آن‌ها را بررسی کرده و به ویرایش آن‌ها پرداخت.  

با این حال؛ بهترین چت ربات هوش مصنوعی کدام است؟ 

چت ربات‌های هوش مصنوعی عمدتاً برای ارائه پاسخ‌های مکالمه‌ای و مبتنی بر متن به سؤالات و درخواست‌های انسانی طراحی شده‌اند. آن‌ها را می‌توان برای سرگرمی، کمک به پژوهش و تحقیق یا برای کمک به نوشتن سریع استفاده کرد.

با این حال نمی‌توان گفت کدام چت‌بات بهتر است چرا که به ترجیحات شخصی افراد بستگی دارد. برای بهینه‌سازی سئو و بررسی سرقت ادبی استفاده از جاسپر چت مفید است، اما هزینه زیادی دارد. همچنین اگر کاربران به دنبال وجه سرگرمی و بازی هستند، بهتر است به پیشنهادات رایگان پایبند باشند.

چت جی‌پی‌تی و گوگل بارد دو چت ربات بسیار قدرتمند هوش مصنوعی هستند که استفاده از آن‌ها رایگان است و عملکرد‌های مشابهی را ارائه می‌دهند و انتخاب بین این دو چت‌بات به سلیقه کاربر برمی‌گردد.

منبع: آنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا