حکمرانی و فناوری

فرمانده کل انتظامی کشور: هوش مصنوعی باید در اولویت پلیس فتا قرار گیرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتا سراسر کشور گفت: مقوله هوش مصنوعی، ورود تجهیزات به روز و آینده پژوهی باید در اولویت برنامه‌های پلیس فتا قرار گیرد.

سردار سرتیپ «حسین اشتری» با اشاره به ثمربخش بودن اقدامات پلیس فتا در مدت زمان کوتاه فعالیت این نهاد افزود: خوشبختانه در پلیس فتا هر ساله شاهد پیشرفت‌های بیشتری نسبت به دوره قبلی بوده‌ایم. با توجه به عجین شدن فضای سایبری و مجازی با زندگی‌های روزمره مردم، در ساختاربندی جامع «فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران»، از ساختار پلیس فتا الگوبرداری کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیروی انتظامی کشور در تکمیل ساختار خود همواره نگاهی تقویتی به پلیس فتا داشته یادآور شد: پلیس فتا باید در تمامی شهرستان‌ها جایگاهی ویژه داشته و در این زمینه به جایگاهی برسیم، تا تمام‌های رده‌های انتظامی حتی کلانتری‌ها بتوانند با مردم در اتباط بوده و در حوزه مجازی پاسخگوی نیاز آنها باشند.

فرمانده فراجا با تاکید بر انجام ماموریت پلیس فتا در عرصه کلانتری‌ها اذعان داشت: در تلاشیم که در برنامه توسعه‌ای پنج ساله هفتم، که استارت آن از ۱۴۰۲ خواهد خورد، نیازمندی‌های این حوزه را رفع کنیم.

سردار اشتری اولویت فراجا را استقرار پلیس فتا در تمامی شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: همانطور که فرصت‌های ایجاد شده در بستر فضای مجازی برای همگان است، به تبع آن تهدیدات این فضا نیز برای همه خواهد بود. در همین راستا در تلاشیم تا خود را به آخرین تجهیزات روز دنیا مجهز کنیم و این مجهزسازی باید حتی در ساختار ابنیه و ساختمان‌های پلیس فتا نیز پیاده گردیده و مراکز فتا از دیگر مکان‌ها متفاوت باشند.

وی تصریح کرد: ما باید قدر نخبگانی که در این عرصه داریم را بدانیم، زیرا ممکن است به توانمندی نیروی جوان ما در هیچ کشوری یافت نشود و این موضوع در جذب نیروی انسانی، ساختار و  تجهیزات پلیس فتا مورد توجه قرار خواهد گرفت. برهمین اساس در حدود ۹۰ درصد اعتبارات برای تامین حقوق این نیروی مستعد در نظر گرفته خواهد شد و در حدود ۱۰ درصد آن برای نگهداشت هزینه صرف می‌گردد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی و تجهیزات امروزی این توان را دارند که کار صدها نیروی انسانی را انجام داده و در همین راستا آینده پژوهی باید یکی از ماموریت‌های فتا قرار گیرد و برنامه ما تا پایان سال جاری رصد این فرصت‌ها و تهدید‌ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دفاع ‌پرس

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا