معدن 4.0

با هوش مصنوعی ماین هارمونی، اجرای معدن‌کاری هوشمند در چین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی ماین هارمونی، با تکیه بر الگوهای پیچیده و آموزش‌دیده، نقش اساسی در معدنکاری نظیر به کمک هوش‌مصنوعی پیشرفته هوآوی پایش می‌کند.

چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هاب‌‌‌‌‌های معدنی جهان، به‌عنوان یک کشور پیشرو در زمینه معدن‌کاری هوشمند در این زمینه سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده‌است. حوادث بسیار زیاد در معدن‌‌‌‌‌های زیرزمینی این کشور به‌وقوع پیوسته که در حدود ۴۰‌درصد این حوادث مربوط به معادن زیرزمینی زغال‌سنگ است. در این رابطه، شرکت هوآوی با همکاری دولت چین، موفق شده‌است که سیستم هوش‌مصنوعی معدنی با نام ماین هارمونی را پس از تست در شرایط واقعی، به مرحله تجاری‌‌‌‌‌ برساند.

دوربین‌‌‌‌‌های متصل به سیستم هوش مصنوعی، دارای سیستم ضدغبار بوده که می‌توانند تا ۳ ماه بدون نیاز به اورهال و نگهداری، تصاویر شفاف را ضبط کرده و به سیستم هوش‌مصنوعی ماین هارمونی انتقال دهند. 

هوش مصنوعی ماین هارمونی، با تکیه بر الگوهای پیچیده و آموزش‌دیده، گرد و و غبار را از تصاویر حذف کرده و با ترکیب تصاویر، یک تصویر واحد پانورامای شفاف را از دستگاه شیرر اصلی به سطح زمین ارائه می‌کند.سیستم کنترل و نظارت ماین هارمونی، فعالیت‌های پرسنل در هنگام حفاری سینه‌‌‌‌‌کار تونل‌‌‌‌‌ها و نصب سیستم نگهداری را نیز به کمک هوش‌مصنوعی پیشرفته هوآوی پایش می‌کند.

تمامی تجهیزات و شیلدها در همه قسمت‌های معدن مجهز به سنسورهای جمع‌‌‌‌‌آوری اطلاعات بوده که علاوه‌بر ارسال سریع اطلاعات توسط سیستم ۵G، تنها با یک تماس روی صفحه تلفن‌همراه به پرسنل اجازه دسترسی به سطح مجاز اطلاعات  در سیستم را می‌دهد و در صورت پیش‌بینی هر مورد ناخواسته، مورد را به پرسنل مربوطه گزارش می‌کند.

تصویر روبه‌رو مربوط به واحد رفتارنگاری و نظارت در معدن زغال‌سنگ  هونگ لیولین در چین است.

همچنین در هنگام نشتی گاز و احتمال وقوع آتش‌سوزی یا پیش‌بینی وقوع ریزش، هوش‌مصنوعی به هریک از افراد اطلاع می‌دهد که باید خود را به کدام موقعیت در معدن برسانند و چقدر زمان برای انجام این کار خواهند داشت. در این حالت، تخلیه واحدها به‌سرعت و بدون ایجاد وقفه انجام خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا