سلامت و پزشکی هوشمندگزارشهوش مصنوعی

به‌کارگیری هوش مصنوعی در رادیولوژی؛ راهکاری برای بهینه سازی این حوزه

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پیشرفت رادیولوژی، امری ضروری در تشخیص دقیق و مؤثر بیماری‌های افراد است؛ امری که می‌تواند مسیر پیش روی بیمار را هموارتر کند. رادیولوژی در تشخیص سرطا‌ن‌های گوارشی نقش مهمی ایفا می‌کند و پیشرفت آن، باعث تشخیص زودهنگام ودقیق‌تر این بیماری‌ها خواهد شد.

سی و هفتیمن کنگره بین‌المللی انجمن رادیولوژی ایران، در روزهای ۲۸ تا ۳۱ تیرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد. دکتر امیررضا رادمرد، دبیر این کنگره، با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ، شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش نزد زنان و سرطان معده شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش نزد مردان است گفت: «با توجه به شیوع بیماری‌های گوارشی در کشور، پیشرفت در حوزه رادیولوژی، امری ضروری است و این کنگره نیز به‌منظور بررسی دستاوردهای علمی این رشته، در جهان برگزار خواهد شد؛ این کنگره اولین کنگره حضوری، بعد از فراگیری کروناست و از نظر وسعت، تعداد شرکت‌کننده و حجم ارائه مطالب، در صدر کنگره‌های حوزه پزشکی قرار دارد. امسال نیز برگزاری این کنگره، با سخنرانی بیش از ۲۰۰ سخنران، از اساتید برجسته این حوزه، همراه خواهد بود. محور این سخنرانی‌ها، تصویربرداری بیماری‌های پستان، تصویربرداری شکم، شامل تشخیص و انترونشن در رادیولوژی دستگاه گوارشی و ادراری و نقش هوش مصنوعی در پیشرفت این موارد است.»

دبیر سی و هفتمین کنگره بین‌المللی انجمن رادیولوژی ایران در ادامه، یادآور شد: «تشخیص به موقع ودقیق بیماری‎های سخت، می‌تواند موجب درمان زودهنگام و کاهش رنج و درد بیمار باشد؛ پیشرفت در حوزه رادیولوژی با توجه به شیوع بیماری‌های گوارشی در کشور، از بحران‌های درمانی مرتبط با آن می‌کاهد؛ همچنین تشخیص چگونگی عملکرد بدن بیمار در برابر درمان‌های پیشرفته، نیاز به دانش تخصصی رادیولوژی دارد. درمان‌هایی که بسیار پرهزینه نیز هستند.»

دکتر رادمر در پایان سخنان خود، با اشاره به نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری، گفت: «بهره‌گیری از هوش مصنوعی در رادیولوژی، می‎تواند به تکمیل عمل رادیولوژیست کمک کند و دقت و سرعت تشخیص را افزایش دهد. جامعه رادیولوژیست کشور، همیشه جامعه‌ای به‌روز بوده که به بهره‌گیری بیشتر از پیشرفت‌های علمی، در این حوزه توجه داشته است؛ با توجه به اهمیتی که این حوزه از پزشکی، برای تشخیص بهینه بیماری‌های شایع گوارشی در کشور دارد، بهره‌گیری از پیشرفت‌های جهانی برای توسعه آن، امری ضروری قلمداد می‌شود؛  به‌کارگیری از هوش مصنوعی در دستگاه‌های رادیولوژی، یک راهکار جهانی برای افزایش دقت و سرعت در این حوزه است و با استفاده از آن می‌توانیم به نتایج خوبی در تشخیص بیماری‌ها دست پیدا کنیم.»

منبع: انجمن رادیولوژی ایران،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا