سلامت و پزشکی هوشمند

کمک ۱۲ میلیون دلاری برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی در تشخیص اوتیسم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مرکز دوک برای اوتیسم و توسعه مغز کمک مالی ۱۲ میلیون دلاری فدرال برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی برای تشخیص اوتیسم در دوران نوزادی و شناسایی نشانگرهای زیستی مبتنی بر مغز اوتیسم دریافت کرده است.

این کمک مالی از سوی موسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی، برنامه تحقیقاتی مرکز عالی اوتیسم دوک را به مدت ۵ سال دیگر تمدید می کند. کمک های مالی به بخش های حوزه سلامت پس از اپیدمی کرونا در جهان افزایش یافته به طوری که در یک پروژه تنها ۱۲ میلیون دلار برای کمک به مطالعات مربوط به این اختلال اختصاص یافته است.

در حالیکه در کشور ما هنوز بر سر تشخیص این اختلال اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد و حتی به تازگی داروهای مورد نیاز آنها از لیست بیمه ها خارج شده اند کشورهای دیگر در حال تمرکز رو پیشگیری و سرمایه گذاری برای بهبود کیفیت زندگی برای بیماران و خانواده هایشان هستند.

مرکز دوک برای اوتیسم و توسعه مغز کمک مالی ۱۲ میلیون دلاری فدرال برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی برای تشخیص اوتیسم در دوران نوزادی و شناسایی نشانگرهای زیستی مبتنی بر مغز اوتیسم دریافت کرده است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

دکتر جرالدین داوسون، مدیر مرکز دوک برای اوتیسم و رشد مغز و استاد روانپزشکی و علوم رفتاری، تیمی از محققان را رهبری خواهد کرد که شامل دانشکده دوک از روانپزشکی، اطفال، آمار زیستی و بیوانفورماتیک، کامپیوتر و مهندسی برق، و مهندسی عمران و محیط زیست.

وی گفت : ما از دریافت این جایزه هیجان زده هستیم، که به دوک اجازه می دهد در خط مقدم تحقیقات اوتیسم باقی بماند. هدف ما استفاده از تکنیک‌های محاسباتی پیشرفته برای توسعه روش‌های بهتر برای غربالگری اوتیسم است که تفاوت‌های شناخته شده در دسترسی به تشخیص و مداخله زودهنگام را کاهش می‌دهد.”

جرالدین داوسون، دکترا، مدیر مرکز دوک برای اوتیسم و رشد مغز و استاد روانپزشکی و علوم رفتاری میگوید : در پروژه‌ای به رهبری داوسون و گیلرمو ساپیرو، دکترای مهندسی برق و کامپیوتر، محققان یک اپلیکیشن دیجیتالی را آزمایش خواهند کرد که توسط والدین در خانه با تلفن هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از رفتار و تعامل کودکان خردسال با مراقبانشان فیلمبرداری کند. هوش مصنوعی به طور خودکار نوارهای ویدئویی را کدگذاری می کند تا ویژگی های رفتاری نوزادان و کودکان نوپا را که بعداً به اوتیسم تشخیص داده می شوند شناسایی کند و رشد آنها را ردیابی کند.

پروژه دوم، به رهبری بنجامین گلدشتاین، دکترا، دانشیار آمار زیستی و بیوانفورماتیک، و گری مازلو، استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری، از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ۲۶۰۰۰۰ ادعای بیمه سلامت، از جمله ۶۰۰۰ مورد استفاده خواهد کرد. کودکان مبتلا به اوتیسم، از بدو تولد تا ۱۸ ماهگی.

محتوی بیشتر از فناوری در سلامت و پزشکی:

این داده‌ها برای توسعه الگوریتمی برای پیش‌بینی اوتیسم در دوران نوزادی و شناسایی ماهیت شرایط پزشکی اولیه مرتبط با تشخیص بعدی اوتیسم استفاده می‌شوند. بر اساس این الگوریتم، تیمی به رهبری لورن فرناز استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری، ابزارهای پشتیبانی را برای کمک به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه برای غربالگری و راهنمایی بیماران توسعه خواهند داد.

سومین پروژه به رهبری کیمبرلی کارپنتر، دکتری، استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری، و دیوید کارلسون، دکتری، استادیار مهندسی عمران و محیط زیست، از هوش مصنوعی برای نظارت بر فعالیت امواج مغزی استفاده خواهد کرد و با رفتار فیلمبرداری شده ی کودکان سه تا شش ساله مبتلا به اوتیسم هماهنگ است. داده ها برای شناسایی شبکه های مغزی مرتبط با رفتارهای مشخصه اوتیسم استفاده خواهد شد.

مرکز دوک برای اوتیسم و رشد مغز از سال ۲۰۱۷ شروع به فعالیت کرده است. این بخشی از یک طرح trans-NIH است که از مطالعات مقیاس بزرگ در مورد اختلالات طیف اوتیسم با هدف تعیین علل اوتیسم و درمان‌های بالقوه پشتیبانی می‌کند.

منبع: سلامت نیوز به نقل از نیوز مدیکال 

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا