اپلیکیشن و نرم افزارفناوری در خودروهوش مصنوعی

گوگل احتمالاً با آوردن هوش مصنوعی به اندروید Auto رانندگی را ایمن‌تر می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی در اندروید Auto به شما کمک می‌کند تا بدون نگاه‌کردن به صفحه نمایش، خلاصه پیام‌های خود را دریافت کنید.

گوگل ظاهراً قصد دارد از هوش مصنوعی برای تولید خلاصه‌ای از مکالمات و پیام‌های طولانی در اندروید اتو (Android Auto) استفاده کند. این قابلیت می‌تواند در چت‌های گروهی با پیام‌های زیاد مفید باشد؛ البته هنوز مشخص نیست این هوش مصنوعی چقدر در خلاصه‌کردن دقت دارد. بااین‌حال، می‌توان امیدوار بود که این قابلیت حواس‌پرتی رانندگان را کاهش دهد.

براساس گزارشی تازه، گوگل درحال کار روی قابلیتی در سرویس اندروید Auto است تا خواندن پیام‌های متنی شما را هنگام رانندگی آسان‌تر و ایمن‌تر کند. درحال‌حاضر می‌توانید هنگام استفاده از این سرویس از اسیستنت گوگل استفاده کنید. این دستیار هنگام جستجوی مسیرها برای مکان‌های مختلف و دسترسی به پلی‌لیست موسیقی‌ها بسیار مفید است. با‌این‌حال، در دادن اطلاعات در مورد یک مکالمه متنی کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. اینجاست که هوش مصنوعی جدید گوگل به‌کار می‌آید.

هوش مصنوعی در اندروید Auto

این ویژگی که البته هنوز گوگل آن را تأیید نکرده است، از هوش مصنوعی مولد برای خلاصه‌کردن مکالمات طولانی در پیامک‌ها استفاده خواهد کرد. بنابراین اگر درحال مکالمه با شخصی هستید، می‌توانید از دستیار هوش مصنوعی بخواهید آنچه را که شخص گفته است، خلاصه کند.

این هوش مصنوعی می‌تواند پیام‌ها را کلمه‌به‌کلمه نیز بخواند، اما این قابلیت جدیدی نیست. قابلیت خلاصه‌کردن پیام‌ها در مواقعی که پیام‌های خوانده‌نشده زیادی دارید یا در گروهی هستید که مکالمات مهم زیادی ردوبدل شده است، کار را برای شما آسان می‌کند و چکیده‌ای از مطالب را در اختیارتان می‌گذارد.

البته هنوز نمی‌توان به‌طور کامل به این هوش مصنوعی اعتماد کرد، چون ممکن است گاهی در فهم جملات مشکل داشته باشد. این یکی از دلایلی است که گوگل احتمالاً در نظر خواهد گرفت تا شما بتوانید این هوش مصنوعی را غیرفعال کنید.

منبع: دیجایتو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا