هوش مصنوعی

نیمی از کارکنان حوزه فن‌آوری معتقدند توجه‌ها به هوش مصنوعی «اغراق‌آمیز» است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نتایج یک نظرسنجی از کارکنان حوزه فن‌آوری در آمریکا نشان می‌دهد بیش از نیمی از آنان توجه‌های فعلی به هوش مصنوعی را «بیش از اندازه اغراق‌آمیز و غلو شده» می‌دانند. با این‌ حال طرفداران هوش مصنوعی می‌گویند این فن‌آوری در آینده‌ای نزدیک می‌تواند از حوزه پزشکی تا نظامی را به تسخیر خود درآورد.

شرکت نرم‌افزاری «ری‌تول» این نظرسنجی را از هزار و ۵۰۰ تن از کارکنان مختلف حوزه فن‌آوری شامل مهندسان نرم‌افزار، مدیران کسب‌وکار، طراحان و مدیران محصول انجام داده است که نتایج آن نشان می‌دهد ۵۱/۶ درصد از افراد نسبت به تبلیغات صورت گرفته درباره توانایی‌های هوش مصنوعی مولد، متقاعد نشده‌اند.

از سوی دیگر ۲۵/۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی باور دارند ویژگی‌های هوش مصنوعی دست‌کم گرفته شده است. ۲۳/۴ درصد دیگر عقیده دارند آنچه درباره هوش مصنوعی در رسانه‌ها و دیگر منابع گفته می‌شود با واقعیت هماهنگ است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد رهبران و مدیران فن‌آوری، دیدگاه متعادل‌تری نسبت به هوش مصنوعی دارند.

در مقایسه، کارکنان بخش‌های فنی بیش از دیگر حوزه‌ها جایگاه فعلی هوش مصنوعی را مبالغه‌آمیز می‌دانند.

تفاوت این دیدگاه‌ها شاید چندان تعجب‌آور نباشد چرا که بسیاری از مدیران شاغل در حوزه فن‌آوری به صرفه‌جویی‌های اقتصادی و رشد بالقوه درآمد از طریق ادغام هوش مصنوعی با زیرساخت‌های فعلی عقیده دارند.

از گزارش‌های خبری رسانه‌های مختلف و بیانیه‌های مطبوعاتی منتشر شده از سوی شرکت‌های فعال می‌توان به راحتی نتیجه گرفت هوش مصنوعی آماده ایجاد تغییرات شگرف در جهان است.

با این‌ حال به نظر می‌رسد فعالان حوزه فن‌آوری که نگاه نزدیک‌تری به این صنعت دارند، هنوز نسبت به آنچه درباره این فن‌آوری گفته می‌شود، به‌طور کامل باور ندارند.

گزارش منتشر شده درباره این نظرسنجی به جزییات مربوط به تردیدها نپرداخته است اما می‌توان نتیجه گرفت نیروهای فنی بیش از دیگران به ایرادات فعلی این صنعت واقف‌اند.

مشکلاتی مانند عدم امکان تفکیک اطلاعات نادرست، پاسخ‌های وهمی و نگرانی‌های اخلاقی تنها بخشی از چالش‌های مربوط به هوش مصنوعی هستند که این حوزه در حال حاضر با آن‌ها دست به گریبان است.

از سوی دیگر مشخص نیست این حوزه چه زمانی می‌تواند بر هزینه‌های سرسام‌آور محاسباتی و مالی غلبه کند و در برابر فریب از طریق داده‌های دست‌کاری شده، مقاومت نشان دهد.

منبع: ایران اینترنشیانال

  • نیمی از کارکنان حوزه فن‌آوری معتقدند توجه‌ها به هوش مصنوعی «اغراق‌آمیز» است
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا