صنعت نفت هوشمند

اجرای هوشمندسازی در جهت توسعه صنعت پتروشیمی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بر اجرای پروژه هوشمندسازی که فرصت‌های بسیار زیادی را در جهت توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی به عنوان مهم ترین و حیاتی ترین صنایع کشور محسوب می شود تاکید کرد.

علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین گردهمایی رؤسای پژوهش و توسعه شرکت‌های مستقر که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت با اشاره به توسعه فناوری ایترنت اشیاء در صنعت پتروشیمی خاطر نشان کرد : یکی از مجموعه فناوری های نوین که می تواند در فرآیندهای اکتشاف وتولید، پالایشگاه ها، پتروشیمی، خط لوله، حمل و نقل و توزیع شناسایی و استفاده شود فناوری اینترنت اشیاء می باشد که این استان خوشبختانه از ظرفیت و منابع زیادی برخوردار است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

وی افزود: پتروشیمی و صنایع وابسته به آن نقش کلیدی در ارز آوری، ثروت آفرینی و اشتغال زایی کشور دارند. از این رو جهت استفاده از فناوری روز جهت توسعه پتروشیمی باید سرمایه گذاری‌های لازم صورت گیرد.

صالح نساج گفت : توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر و روستاهای استان و ایجاد و راه اندازی سایت های تلفن همراه و ثابت بستر مناسبی برای توسعه فناوری‌های تحول آفرین همچون اینترنت اشیا، و شکل گرفتن کسب و کارهایی اینترنتی را فراهم می‌آورد که در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش کلیدی دارند. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اجرای پروژه هوشمندسازی به عنوان مسیری که فرصت‌های بسیار زیادی را به دنبال دارد می تواند در جهت توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی که یکی از مهم ترین و حیاتی ترین صنایع کشور می باشد گام بردارد.

صالح نساج اظهار امیدواری کرد : با استفاده از اینترنت اشیا به اهداف بهینه‌سازی خط تولید، تجزیه و تحلیل خطاها و یافتن راه­ حل و کاهش هزینه‌ها دست می­‌یابیم.

در این گردهمایی که برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر برگزار شد، فرایند ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و فناوری با صنایع پتروشیمی و زمینه‌های حضور بیشتر شرکت های دانش بنیان‌ در منطقه ویژه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تجربه این نشست به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز منعکس خواهد شد.

همچنین در حاشیه این گردهمایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه  مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از نمایشگاه تخصصی ایمنی، اطفا حریق و امداد و نجات در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که با حضور کارشناسان و شرکت‌های فعال حوزهHSE  به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر برگزار شد بازدید کرد.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در جنوب استان خوزستان با ۲۸۵۰ هکتار مساحت نخستین هاب پتروشیمی ایران اسلامی محسوب می‌شود که سهم ۲۹ درصدی از تولیدات صنعت پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا