صنعت نفت هوشمندهوشمندسازی صنایع ایران

تفاهم همراه اول و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای هوشمندسازی جایگاه سوخت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

همراه اول و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای شناسایی هوشمند وسایل نقلیه و مالکان در جایگاه سوخت و هوشمندسازی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

روز سه‌شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲ در آیین رونمایی و انعقاد توافق نامه «کارتخوان‌های ساخت داخل سامانه هوشمند سوخت» و انعقاد تفاهم‌نامه «هوشمندسازی عرضه سوخت» در ساختمان اصلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و با حضور تعدادی از مدیران ارشد این شرکت، همراه اول، معاونت علمی و نوآوری ریاست جمهوری، بانک ملی، صنایع الکترونیک شیراز و یاور همگامان کویر یزد چهار تفاهم‌نامه همکاری با موضوع هوشمندسازی و بومی‌سازی منعقد شد.

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول و جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص شناسایی هوشمند وسایل نقلیه و مالکان در جایگاه سوخت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اهداف این تفاهم‌نامه، تحقیق و توسعه راهکارهای هوشمندسازی فرآیند احراز هویت مالکان و شناسایی هوشمند خودرو در جایگاه‌ برای وسایل نقلیه سبک و سنگین، اجرای پایلوت هوشمندسازی احراز هویت مالکین و شناسایی هوشمند خودرو در جایگاه‌، ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم، بهبود نظام توزیع بنزین و نفت‌گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت عنوان شده است

حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم گفت: توانستیم با تأسیس مرکز تحقیق و توسعه در همراه اول، فرصتی را برای جوانان خوش‌فکر و نخبگان فراهم کنیم و با تکیه بر این ظرفیت و همچنین تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های حیاتی مورد نیاز همراه اول و همچنین سامانه‌های مورد نیاز ارگان‌های دیگر قدم برداریم.

قائم مقام مدیرعامل همراه با تأکید بر اینکه دنیای کنونی دنیای کلان‌داده‌ها، تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی است، تصریح کرد: معتقدیم که با کمک تحلیل داده‌ها، قطعا می‌شود تصمیمات مدیریتی بهتر و بهینه‌تری در هر حوزه و هر سازمانی اتخاذ کرد.

او گفت: در حال حاضر تیم‌های تحلیل داده بزرگی متشکل از ۴۰۰ نفر خبره در همراه اول مستقر و آماده ارائه گزارش‌های تحلیلی به سامانه هوشمند سوخت با تقاطع داده‌های موجود در اپراتور و داده‌هایی که از مراکز سوخت جمع‌آوری می‌شود، هستند تا شرکت پالایش و پخش با استفاده از آنها نظارت دقیق‌تری در سطح عرضه سوخت انجام دهد.

همچنین به گفته محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت و مدیر این پروژه همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور وظیفه «هوشمندسازی عرضه سوخت» را بر عهده دارد و مطابق با این تفاهم‌نامه قرار است در سه محور همکاری کند.

صادقی افزود: محورهای اصلی همکاری با همراه اول شامل «هوشمندسازی خودروها در سطح جاده‌ها»، «هوشمندسازی پلمپ برای جایگزینی با پلمپ‌های سربی سابق» و «هوشمندسازی نظام عرضه در سطح جایگاه‌ها» است که با توجه به تجارب و توانمندی‌های همراه اول در این زمینه‌ها امیدواریم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

منبع: شرکت ارتباطات سیار ایران

  • تفاهم همراه اول و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای هوشمندسازی جایگاه سوخت
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا