خطرات فناوریهوش مصنوعی

مقابله آمریکا با اعمال نقض قوانین از طریق هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

رهبران کمیسیون فدرال تجارت آمریکا شرکت‌هایی را که از هوش مصنوعی برای نقض قوانین علیه تبعیض یا فریبکاری سوءاستفاده می‌کنند، تحت تعقیب قرار خواهند داد.

 رویترز، محبوبیت یکباره چت‌بات «چت جی‌پی‌تی» متعلق به شرکت open AI در سال‌جاری با درخواست‌های متعددی در سراسر جهان برای قانون‌گذاری دراین خصوص روبه‌رو شد. زیرا نگرانی‌ها درباره استفاده احتمالی از این نوآوری برای اعمال خلاف قانون افزایش یافته است. این در حالی است که شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی مولد جهت افزایش بهره‌وری هستند.

قانون‌گذاران آمریکایی در جلسه استماع کنگره از لینا خان مدیر کمیسیون فدرال تجارت (FTC)  همراه ربکا اسلاتر و آلوارو بدویا (از اعضای کمیسیون) درباره نگرانی‌هایی سوال پرسیدند که اخیرا در حوزه نوآوری در هوش مصنوعی به وجود آمده و ممکن است از آن برای تولید محتوای دیپ فیک با کیفیت بالا استفاده شود زیرا کلاهبرداری و نقض قانون با چنین روش‌هایی آسان‌تر می‌شود.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در هوش‌مصنوعی

بدویا در این جلسه گفت: شرکت‌هایی که از الگوریتم‌ها یا هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اجازه نقض حقوق شهروندی یا زیر پا گذاشتن قوانین را ندارند.

وی در این‌باره افزود: شرکت‌ها نمی‌توانند ادعا کنند الگوریتم‌ها محرمانه هستند و توضیحی ندهند. خان نیز معتقد است ممکن است از نسخه‌های جدید هوش مصنوعی برای کلاهبرداری و… استفاده شود و هرگونه عمل خلافی با اقدامات کمیسیون فدرال تجارت روبه‌رو می‌شود. اسلاتر در ادامه افزود: FTC  طی تاریخ ۱۰۰ ساله خود مجبور بوده خود را با فناوری‌های در حال تغییر وفق دهد و تاکنون نشان داده که سازگاری با ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی هیچ تفاوتی ندارد.

منبع: مهر

  • مقابله آمریکا با اعمال نقض قوانین از طریق هوش مصنوعی

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا