شهر هوشمندمقاله

نظارت هوشمند بر ساخت و سازهای شهری اهواز با استفاده از پهپاد و هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سید محمد پژوهیده، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز، روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز که در تالار شهر اهواز برگزار شد؛ اعلام کرد که طرح نظارت هوشمند بر ساخت و ساز‌های شهر اهواز اجرایی شده و بر اساس آن هرگونه ساخت و ساز در این شهر به شکل هوشمند با پهباد و به کمک هوش مصنوعی مورد رصد و شناسایی قرار می‌گیرد.

پژوهیده، درباره طرح ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی شهری که در طی این آیین به بهره‌برداری رسید گفت: به جهت یکپارچه شدن اطلاعات مکانی، تهیه نقشه‌های استاندارد با لایه‌های مختلف اطلاعاتی در شهرداری اهواز پیاده‌سازی شده است.

همچنین معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز اظهار داشت که فناوری اطلاعات، هوشمندسازی روش‌های مدیریت شهری و ارائه خدمات هوشمند به شهروندان در دنیای کنونی یک ضرورت و الزام محسوب می‌شود و جلب رضایت شهروندان جز با بهره‌گیری از ابزارها و روش‌های فناوری اطلاعات ممکن و میسر نیست. سعید فردانی خاطر نشان کرد که به کارگیری از ابزارهای فناوری اطلاعات و هوشمندسازی روش‌های مدیریتی می‌تواند منجر به افزایش سرعت خدمات و ارتقای شفافیت شده؛ همچنین نقش موثری را در دسترسی به اطلاعات به روز و بسترسازی مناسب برای تصمیم‌گیری مدیران بر اساس اطلاعات درست، ایفا کند.

او بیان کرد که داشتن اطلاعات دقیق یکی از ابزارهای مهم مدیریتی هنگام مواجهه با بحران‌ها است. و بر این اساس توجه به توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و هوشمندسازی همگام با توسعه طرح‌های عمرانی، به عنوان اولویت در شهرداری اهواز دنبال می‌شود.

فردانی خاطر نشان کرد که تحول در شهرداری و مدیریت شهری لازمه تحول و پیشرفت در کشور است هوشمندسازی در بخش مدیریت شهری اهواز در قالب ایجاد زیرساخت‌ها، چارچوب‌ها، فرآیندها و ساختار شهرداری پیگیری می‌شود. همین‌طور در بخش شهروندی نیز ارتقای خدمات‌رسانی به مردم به عنوان هدف تعیین شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در طی این مراسم بیان کرد که مرحله دوم طرح هوشمندسازی در مدیریت شهری اهواز آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۹ طرح زیرساختی مرتبط با هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز؛ به اعتبار یک هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی، طی این مراسم به بهره‌برداری رسید.

سامانه پنجره واحد مجوزهای مبتنی بر ملک، زیرساخت پرداخت الکترونیک به عنوان نخستین زیرساخت پرداخت الکترونیک در حوزه حمل و نقل کشور، زیرساخت شهر هوشمند و توسعه فیبر نوری و پروژه FTTH و اپلیکیشن “اهواز من” از جمله طرح‌هایی است که در این آیین به بهره‌برداری رسید.

همچنین در این مراسم از راه‌اندازی زیرساخت اطلاعات مکانی شهر اهواز (SDI)، مرحله نخست نظارت هوشمند بر ساخت و ساز شهری، سامانه مدیریت لایحه‌ها و مصوبه‌های شورای اسلامی شهر اهواز و ارتقای مرکز داده، سامانه جامع سرمایه انسانی حقوق و دستمزد، رونمایی شد.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا