فناوری و کسب‌وکار

نابودی ۲۰ شغل دیگر با هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پژوهشگران دانشگاه پرینستون اعلام کردند هوش مصنوعی موجب شده است ۲۰ شغل دیگر، در معرض نابودی قرار گیرند.

پژوهشگران دانشگاه پرینستون (Princeton ) اعلام کردند هوش مصنوعی (artificial intelligence) موجب شده است ۲۰ شغل دیگر، در معرض نابودی قرار گیرند.

پژوهشگران دانشگاه پرینستون می گویند هوش مصنوعی، جایگزین افراد در شماری از مشاغل می شود و مشاغلی همچون معلمی، بازاریابی، ارزیابی خطرهای بیمه و طراحی مالی، رو به نابودی است.

براساس گزارش این پژوهشگران، هوش مصنوعی با این که به رونق اقتصادی منجر می شود، مشاغل را از بین می برد و جایگزین افراد شاغل می شود. در این بررسی، پژوهشگران با استفاده از توانایی های هوش مصنوعی، مثلا مدل سازی زبانی، ۵۲ توان انسان را بررسی کردند تا دریابند هوش مصنوعی به کدام یک از این توانایی ها شبیه تر است و می تواند جانشین انسان شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

در این بررسی پژوهشگران دانشگاه پرینستون معلوم شد در پی استفاده بیش تر از هوش مصنوعی، شاغلانی همچون روانشاسان مدارس، مشاوران ژنتیک، حسابداران، کارکنان اداری دبیرستان ها، مشاوران، تحلیل گران بودجه، مدیران مالی، معلمان تاریخ در دبیرستان ها، حسابرسان، واسطه ها، همه گیرشناسان و قضات، بیش تر در معرض تهدیدند.

اکنون نرم افزارهای رایانه ای، در پی نابودی مشاغل انسانی اند و مثلا با استفاده از ” چت جی بی تی” (ChatGPT ) به راحتی می توان وظایف حرفه ای انسان ها از قبیل نوشتن رایانامه و مقاله را صورت داد.

منبع: صداوسیما

  • نابودی ۲۰ شغل دیگر با هوش مصنوعی

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا