رسانه دیجیتال

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: تعرفه پخش ویدیو در بستر پلتفرم‌ها همچنان نیم‌بها است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد بر خلاف اخبار منتشر شده، همچنان تعرفه سرویس پخش ویدیو در بستر پلتفرم‌ها (VOD) همچنان بر اساس تبصره‌ای که در این خصوص وجود دارد، نیم‌بها محاسبه می‌شود.

صبح امروز در خبرگزاری‌ها خبری مبنی بر رایگان نبودن ترافیک اینترنت برای سرویس VOD ها منتشر شد. خبری که حکایت از متوقف شدن سیاست رایگان بودن ترافیک اینترنت برای VOD‌های داخلی داشت و می‌گفت کاربران برای استفاده از رسانه‌های تعاملی باید هزینه اینترنت بپردازند. «امیر ناظمی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ای که داریم، ترافیک تولیدکنندگان محتوای داخلی که پلتفرم آن‌ها داخل کشور میزبانی می‌شوند به قیمت یک دوم و پیام رسان‌ها یک سوم محاسبه می‌شوند. بر خلاف خبری که منتشر شده، این مصوبه همچنان باپرجاست عوض نشده است.

رئیس سازمان فناوری با تاکید بر این که موضوع مطرح شده ربطی به سیاست‌ها و قوانین مربوط به تعرفه ترافیک ندارد و نشات گرفته از قراردادی است که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت با Vod ها به امضا رسانده‌اند، گفت: تعرفه سرویس پخش ویدیو برای پلتفرم هایی مانند فیلیمو، نماآوا و… بر اساس همین مصوبه نیم‌بهاست اما اتفاقی که رخ داده به ساز و کار داخلی این سرویس‌ها برمی‌گردد.

معاون وزیر ارتباطات در توضیح بیشتر افزود: برخی از شرکت‌ها مانند شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین و… که خدمات اینترنت ارائه می‌دهند خودشان قراردادی را با شرکت‌های ویدیویی منعقد و برای ایجاد جذابیت ترافیک را رایگان اعلام می‌کنند. اتفاقی که الان رخ داده، صرفا لغو قرارداد داخلی این شرکت‌هاست که بر مبنای آن دیگر ترافیک‌شان رایگان نیست. اما تماشای ویدیو از سرویس‌های داخلی که در ایران میزبانی می‌شوند برای کاربران مانند سابق نیم‌بها محاسبه خواهد شد.

محتوی مرتبط با این متن:
ترافیک اینترنت برای سرویس VOD رایگان نیست

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا