انرژیبیگ دیتاتوسعه پایدار

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده‌های خورشیدی جهان در دبی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی در امارات متحده عربی میزبان بزرگ‌ترین مرکز داده‌های جهان است که نیروی خود را به‌طور کامل از پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند.

مرکز داده‌های دبی مدلی کارآمد از زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات سبز پیشرفته ایجاد می‌کند که از نیروی تجدیدپذیر برای عملکرد خود بهره می‌گیرد. کمپانی اماراتی Moro Hub که خدمات دیجیتالی و ابرمحور نسل آینده را تأمین می‌کند و خود تحت حمایت شرکت آب و برق دبی قرار دارد، مسئولیت انجام عملیات‌های مرکز داده‌های دبی را به عهده گرفته است. این کمپانی از ارائه خدمات نسل بعدی در زمینه‌های مختلف مانند تحولات دیجیتالی، سرویس‌های ابرمحور، خدمات شهر هوشمند، امینت سایبری و اینترنت اشیا خبر داده و مدعی شده است مدیریت حرفه‌ای تمام خدمات را به عهده خواهد گرفت.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

پایداری و اقتصاد سبز

مرکز داده‌های دبی که نام آن در گینس به عنوان بزرگ‌ترین مرکز داده‌های مبتنی بر انرژی خورشیدی ثبت شده است، نقش بزرگی در تبدیل شهر بزرگ اماراتی به یک پیشروی جهانی برای پایداری و اقتصاد سبز ایفا خواهد کرد. در واقع، این مرکز الگویی بسیار ارزشمند را برای تلفیق فناوری‌های دیجیتال و انرژی فراهم آورده است که به دنبال آن، یک زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات سبز پیشرفته شکل گرفته است و تمام انرژی لازم را برای عملکرد خود از نیروی تجدیدپذیر خورشیدی فراهم می‌آورد.

مرکز داده‌های خورشیدی دبی

علاوه بر این، مرکز داده‌ها در تحقق استراتژی انرژی پاک دبی تا سال ۲۰۵۰ نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد، ضمن این‌که به تسهیل هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ و تولید صددرصدی انرژی تجدیدپذیر شهر خواهد پرداخت.

در بزرگترین مرکز داده‌های جهان از آخرین پیشرفت‌ها در زمینه اینترنت اشیا، دوقلوی دیجیتال، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و شبکه به عنوان یک سرویس بهره گرفته می‌شود، ضمن این‌که Moro Hub نیز خدمات ابرمحور خود را برای این مرکز فراهم می‌آورد.

مرکز خورشیدی داده‌های دبی که فضایی بیش از ۱۶ هزار متر مربع را در بر گرفته است، با استفاده صددرصدی از انرژی تجدیدپذیر، ظرفیتی بیش از ۱۰۰ مگاوات را دارد و در پیشبرد نوآوری‌های شهری در بهره‌گیری از نیروی پاک نقش مهمی ایفا می‌کند.

منبع: ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا