سلامت و پزشکی هوشمندهوش مصنوعی

محققان IBM موفق به پیش‌بینی نحوه پیشرفت پارکینسون با کمک هوش مصنوعی شدند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بیماری‌های مختلف با شیوه‌های متفاوتی بر افراد تاثیر می‌گذارند. این پدیده بدان معناست که ۲ نفر که از یک بیماری مشابه رنج می‌برند؛ همواره با پیامدهای یکسانی مواجه نخواهند شد. سرعت پیشرفت بیماری در یک فرد احتمالا از فردی دیگر بیش‌تر بوده و این موضوع نشان می‌دهد که فرآیند درمان بایستی متناسب با هر فرد انجام شود.

اکنون محققان شرکت IBM و بنیاد مایکل جی فاکس (MJFF) به لطف تلاش‌های خود موفق به توسعه یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جهت پیش‌بینی روند پیشرفت بیماری پارکینسون در افراد شدند. این پدیده بدان معناست که پزشکان در آینده می‌توانند برای درک هرچه بهتر پیشرفت بیماری در بیماران خود از هوش مصنوعی استفاده کنند. این موضوع به نوبه خود به پزشکان امکان می‌دهد تا علائم بیماران خود را هرچه بهتر مدیریت نمایند.

IBM در بیانیه‌ای اعلام کرد: “هدف ما استفاده از هوش مصنوعی جهت کمک به مدیریت بیمار و طراحی کارآزمایی بالینی است. این اهداف مهم هستند؛ زیرا علیرغم شیوع پارکینسون، بیماران انواع مختلفی از علائم حرکتی و غیرحرکتی را تجربه می‌کنند.” تکنیک هوش مصنوعی از داده‌های مربوط به ۱۴۰۰ بیمار استفاده می‌کند. بر اساس اعلام IBM این پایگاه داده بزرگترین و قدرتمندترین آرشیو اطلاعات طولی بیماران مبتلا به پارکینسون تا به امروز محسوب می‌شود.

در حال حاضر برای بیماری پارکینسون هیچ روش درمانی شناخته شده‌ای وجود ندارد؛ اما محققان بر این باورند که پیش‌بینی کیفیت و روند پیشرفت بیماری امکان‌پذیر بوده و این پدیده به پزشکان اجازه می‌دهد تا یک گام جلوتر از بیماری حرکت کرده و بیماران خود را برای مواجهه با وقایع آینده آماده نمایند.

منبع: آی‌تی رسان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا