فناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

فرصت‌های شغلی جدیدی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اگرچه هوش مصنوعی مشاغل بی‌شماری را تهدید می‌کند، اما فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد می‌کند.

فناوری هوش مصنوعی حوزه‌ای است که همچنان در حال رشد است و فرصت‌هایی را برای افراد با مهارت‌های مختلف ایجاد می‌کند، حتی اگر تجربه زیادی در زمینه فناوری نداشته باشند. 

در این گزارش ۶ حرفه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی معرفی می‌شوند که نیازی به دانستن اعداد یا تکنیک ندارد:

اخلاق هوش مصنوعی

یکی از مهم‌ترین حرفه‌ها و فرصت‌های شغلی در زمینه هوش مصنوعی، متخصصان اخلاق هوش مصنوعی است که مسئول حصول اطمینان از این هستند که عملکرد‌های هوش مصنوعی به شیوه‌ای اخلاقی و مسئولانه انجام می‌شود.

این عملکرد مستلزم تجزیه و تحلیل و ارزیابی تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی بالقوه هوش مصنوعی و پیشنهاد اقدامات و استاندارد‌هایی است که خطرات را کاهش داده و استفاده اخلاقی از این فناوری را تشویق می‌کند.

متخصصان با تیم‌های توسعه نرم افزار و رهبران صنعت برای شناسایی و حل مشکلات خاص مربوط به حریم خصوصی، انصاف و شفافیت در استفاده از داده‌ها و الگوریتم‌ها همکاری می‌کنند.

اخلاق‌شناسان هوش مصنوعی علاوه بر نقش مشاوره‌ای خود، به آموزش و آگاهی درباره مسائل اخلاقی در هوش مصنوعی، هم در صنعت و هم در جامعه به طور کلی کمک می‌کنند.

این موضوع شامل توسعه سیاست‌های اخلاقی، انجام ممیزی‌های اخلاقی سیستم‌های هوش مصنوعی موجود و شرکت در بحث‌ها و کنفرانس‌های عمومی در مورد چالش‌های اخلاقی مرتبط با توسعه و استقرار هوش مصنوعی است.

متخصصان اخلاق هوش مصنوعی قطعاً نقشی کلیدی در حصول اطمینان از استفاده مسئولانه از این فناوری برای ارتقای توسعه فناوری‌هایی دارند که به نفع جامعه است.

هنرمند هوش مصنوعی

هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی شکلی خلاقانه و نوظهور از بیان هنری است که فناوری و خلاقیت را با هم ترکیب می‌کند. هنرمندان از روش‌ها و ابزار‌های هوش مصنوعی مختلف برای تولید آثار هنری بدیع و خیره کننده استفاده می‌کنند.

این آثار می‌توانند شامل ژانر‌ها و رسانه‌های مختلف مانند خلق تصاویر، طراحی، ترکیب موسیقی و نوشتن خلاق باشند. برخی از پلتفرم‌های هوش مصنوعی فرآیند خلاقیت را تسهیل می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند آثار هنری را از طریق متن ساده ایجاد کنند و طیف وسیعی از امکانات را فراهم می‌کنند.

هنرمند هوش مصنوعی بودن فقط به معنای استفاده از نرم افزار برای خلق هنر نیست، بلکه کار شما مستلزم داشتن دیدی خلاقانه، تخیل فعال و درک عمیقی از نحوه کار الگوریتم‌های هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن‌ها برای انتقال ایده‌ها و احساسات است..

او فردی حرفه‌ای است که به برقراری ارتباط با سیستم‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت و عملکرد آن‌ها اختصاص دارد. ماموریت آن تجزیه و تحلیل پاسخ‌های ارائه شده توسط چت بات‌ها به سوالات و نظرات کاربران است و پیشنهاداتی را برای بهبود آن ارائه می‌دهد.

برای انجام این کار، نه تنها باید دانش فنی در مورد نحوه عملکرد سیستم داشته باشید، بلکه باید درک خوبی از روانشناسی و ارتباطات انسانی داشته باشید. این افراد با تیم‌های توسعه نرم‌افزار همکاری می‌کنند تا بینش‌های ارزشمندی در مورد تجربه کاربر ارائه دهند و بهبود‌هایی را در رابطه و عملکرد هوش مصنوعی پیشنهاد کنند.

علاوه بر این، مهندسان چابک همچنین می‌توانند با قالب‌ها و استراتژی‌های ارتباطی مختلف آزمایش کنند تا ببینند چگونه بر رفتار سیستم تأثیر می‌گذارند. این فرایند شامل استفاده از سبک‌های مختلف زبان، آهنگ‌های صوتی و سبک‌های تعاملی برای یافتن بهترین ترکیبی است که مؤثرترین پاسخ‌ها را ایجاد می‌کند.

بررسی کننده واقعیت

هوش مصنوعی اطلاعات را از داده‌ها تولید می‌کند، اما همیشه این کار را با دقت انجام نمی‌دهد. بنابراین، حسابرسی داده‌های هوش مصنوعی حرفه‌ای است که مسئول اعتبارسنجی اطلاعات تولید شده توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی است..

برای انجام این کار، باید داده‌های آماری را تأیید کنید، حقایق تاریخی را مقایسه کنید، یا داده‌ها و ادعا‌های ارائه شده توسط سیستم‌های چت بات را تأیید کنید.

بررسی‌کنندگان واقعیت هوش مصنوعی باید رویکرد تحلیلی دقیق و همچنین دانش گسترده‌ای از موضوعی که با آن سروکار دارند داشته باشند. ماموریت آن‌ها شناسایی و تصحیح خطا‌ها و سوگیری‌ها در داده‌ها و همچنین شناسایی منابع بالقوه اطلاعات نادرست یا قدیمی است.

طراح تجارب عاطفی

یکی از راه‌های بهبود تجربه کاربر، طراحی تجربه عاطفی است که به چگونگی تأثیر تعاملات دیجیتال بر احساسات و رضایت کاربر می‌پردازد.

در این زمینه، طراحان با توسعه دهندگان نرم افزار کار می‌کنند تا رابط‌ها و تجربیات کاربری ایجاد کنند که احساسات مثبت را برانگیخته و ارتباط عاطفی را با محصولات و خدمات دیجیتال افزایش دهد.

این طراحان با دقت رنگ‌ها، تایپوگرافی، طرح بصری و روایت را با هدف برانگیختن پاسخ‌های احساسی خاص و بهبود تجربه کاربر انتخاب می‌کنند که نیاز به مهارت‌های فنی و دانش عمیق روان‌شناسی انسان و رفتار کاربر دارد.

فروش یا بازاریابی دیجیتال

هوش مصنوعی راه حل‌های نوآورانه و موثری را برای مشکلات و نیاز‌های مختلف کسب و کار ارائه می‌دهد. با این حال، برای دستیابی به این راه حل‌ها به مشتریان بالقوه و تبدیل شدن به یک مزیت رقابتی، به یک کارمند فروش و بازاریابی حرفه‌ای و استراتژیک نیاز است.

وظیفه افرادی که در این زمینه کار می‌کنند این است که به طور واضح و قانع کننده مزایا و ویژگی‌های محصولات و خدمات هوش مصنوعی را ارائه دهند و همچنین ایجاد علاقه و تقاضا در بازار را به اشتراک بگذارند.

برای انجام این کار، آن‌ها از ابزار‌ها و کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند، در رویداد‌ها و کنفرانس‌های مرتبط با صنعت شرکت می‌کنند و روابط قوی و پایدار با مشتریان و شرکای تجاری ایجاد می‌کنند. اما این فقط در مورد فروش نیست، بلکه در مورد آموزش و پرورش نیز هست.

متخصصان فروش و بازاریابی نقش اطلاع رسانی و راهنمایی مشتریان بالقوه را در مورد این که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند فرآیندها، نتایج و تجربیات آن‌ها را بهبود بخشد، ایفا می‌کند. این موضوع شامل میزبانی وبینارها، ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت بالا و اجرای نمایش زنده از قابلیت‌ها و مزایای محصولات هوش مصنوعی است. 

منبع: ارم نیوز

  • فرصت‌های شغلی جدیدی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا