هنر و فناوری

عکاس تجاری مشهور: هوش مصنوعی را باید در آغوش کشید و بازگشتی وجود ندارد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تیم تدر Tim Tadder، عکاس تجاری مشهور، نمایش عکس‌های معمول خود را در صفحه اینستاگرام خود متوقف کرد و در عوض مجموعه‌ای از تصاویر قابل توجه هوش مصنوعی تولید شده توسط کامپیوتر را منتشر کرده است.

تدر می‌گوید «از امکانات بی‌پایان این فناوری شگفت‌زده است» و از ۲۳ ژانویه تصاویر چشم‌گیر هوش مصنوعی از همه چیز از عکس‌های متیو بردی گرفته تا یودا هیپ‌ هاپ که در شهر نیویورک زندگی می‌کند، خلق کرده است!

او به ۷۶۰۰۰ فالوور اینستاگرام خود می گوید: «هیچ بازگشتی وجود ندارد، من کاملاً متقاعد هستم که از هوش مصنوعی در کار خود استفاده خواهم کرد و آن را در آغوش خواهم گرفت.»

«من هیجان زده هستم که راه‌هایی را برای استفاده از هوش مصنوعی کشف کنم که حتی تصورش را هم نمی‌کردم. نکته مهم در مورد این جریان این است که به من این امکان را می‌دهد که از محدودیت‌های خودم عبور کنم و واقعاً پتانسیل خلاقیت خود را تصور کنم.»

تدر یک عکاس مشهور هنرهای زیبا است که به خاطر عکس های مفهومی‌اش از افرادی که با رنگ‌های ضخیم و متنوع پوشانده شده‌اند، شهرت دارد .

اما، او اخیراً مولدهای تصویر هوش مصنوعی، به ویژه Midjourney را جالب یافته، که قادر به تولید تصاویر بصری جذاب و تقریبا واقعی است .

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

او می نویسد : «می‌خواهم به مردم یادآوری کنم که هنر هوش مصنوعی یک رسانه جدید است که قدرت باورنکردنی دارد.«

«به عنوان عکاسی که می‌داند این فناوری کار بسیاری از همتایان و دوستانم را نابود می کند، باید آن را درک کنم و تغییر و تحولاتم را به اشتراک بگذارم.»

از تدر به خاطر وسواس تازه‌ای که پیدا کرده بود، انتقاداتی شده و او به برخی از آنها پاسخ داده است.

«من از تأثیری که هنر هوش مصنوعی بر صنعت عکاسی و خلاقیت خواهد داشت، حمایت نمی‌کنم. هنرمندان کوچک و بزرگ و آنهایی که سازگار نیستند، تحت تأثیر منفی قرار خواهند گرفت ومسائل مربوط به نقض کپی رایت و تصاحب هنری هنوز پابرجاست.»

بودای نیویورک که لباس هیپ‌هاپ دهه ۱۹۸۰ به تن کرده و در خیابان‌های نیویورک ژست گرفته و توسط هوش مصنوعی تولید شده.

این تصویر هوش مصنوعی با استفاده از تصاویر جنگ ستارگان، عکاسان هیپ هاپ دهه ۸۰، مجله XXL و مجله Vibe و غیره ایجاد شده‌اند. «من فکر می‌کنم که این نسبت به عکاسان اصلی بی انصافی است، اما بر اساس قوانین فعلی، تصاحب هنری تلقی می شود.»

«به عنوان یک رسانه هنری منحصربه‌فرد نگاه می‌کنم. ایجاد این تصاویر به مهارت نیاز دارد، اما نه به اندازه یک عکاس واقعی. »

«استفاده هوش مصنوعی در هنر سوالات زیادی را ایجاد می کند… من از ایده ماشینی کردن هنر متنفرم، امادرست مانند فتوشاپ، ویرایشگرهای سه بعدی و سایر ابزارهایی که برای کمک به عملی کردن ایده‌ها استفاده می‌شده‌اند، می‌توان از آن هم بهره برد.»

جنجال هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) بزرگترین داستان عکاسی در شهر در ۱۲ ماه گذشته بوده. هفته گذشته، یک تصویر سنتز شده داوران را فریب داد و برنده یک مسابقه عکاسی شد .

در مورد چگونگی ساخت این مدل‌های ترکیب‌کننده تصویر، بحث‌های زیادی وجود داشته است. به طور موثر، شرکت‌های تولیدکننده‌ هوش مصنوعی، از حجم وسیعی از عکس‌های موجود در  اینترنت را برای فرآیند یادگیری ماشین استفاده می‌کنند.

به همین خاطر بوده که Getty Images از Stability AI، شرکت پشتیبان Stable Diffusion، برای دریافت ۱.۸ تریلیون دلار شکایت کرد، زیرا این آژانس عکس Stability AI را به سرقت بیش از ۱۲ میلیون عکس دارای حق چاپ خود متهم کرد.

منبع: ۱پزشک

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا