حکمرانی و فناوری

ضرورت تحقق دولت الکترونیک در شهر هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نشست کانون تفکر شهر هوشمند دانشگاه یزد با محوریت پیشرفت تحقق دولت الکترونیک در استان به صورت مجازی تشکیل جلسه داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با بررسی راهکار‌های موجود در زمینه تحقق دولت الکترونیک به تشریح دو سازوکار ممکن در این زمینه پرداخت.

اکرم فداکار گفت: سیستم اول ناظر بر تحلیل کارکردی خروجی هر دستگاه متولی پروژه و سیستم دوم معرفی سازمانی است که کلّیت روند را ارزیابی کرده و در تجزیه و تحلیل‌ها نگاهی کلّی را مد نظر قرار می‌دهد و به طور طبیعی تصدّی آن متوجه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان است.

وی با اشاره به نقص دستگاه‌های ملی در موضوع دولت الکترونیک افزود: به دلیل وجود مشابهت‌های سازمانی دستگاه‌ها، معمولا دفاتر مربوط به دولت الکترونیک موظف به برنامه ریزی، اصلاح و نهایتا یکپاچه کردن سازوکار‌ها هستند.

دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی در بانک‌ها تخلف است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به بخشنامه‌ها و مطالبات رسمی معاون اول رئیس جمهور و استاندار مبنی بر عدم استفاده از کپی مدارک در بانک‌ها اظهار داشت: گرچه بی‌توجهی به این بخشنامه، تخلف محسوب می‌شود، اما بانک‌ها نبود زیرساخت لازم و درخواست مدارک فیزیکی از طرف دستگاه قضا را عامل اجرایی نشدن این قانون معرفی کرده‌اند.

محمدرضا پاکدل درباره علت عدم تحویل هدایای اینترنتی مدرسان مدعو ادامه داد: پس از اطلاع‌رسانی از طرف وزارت کشور به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، تمام مدرسانی که از سوی دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند، هدایای خود را دریافت کردند و محدودیتی متوجه تعداد افراد یا سمت ایشان نبوده است.

وی اینترنت رایگان دانشجویی را با وجود تغییر در نوع کاربری امری سخت و زمانبر دانست که تا چند روز آینده ساز و کار آن تکمیل می‌شود. وی افزود: دانشجویان با مراجعه به سامانه و درج اطلاعات شخصی قادر به دریافت حجم هدیه خواهند بود و در کمتر از یک ماه آینده ثبت نام و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

منبع: صداوسیما

محتوی دیگر از دولت الکترونیک:
توسعه دولت الکترونیک در گروی ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی
بودجه ۱۴۰۰ در مسیر تحقق دولت الکترونیک

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: استفاده شهروندان از خدمات الکترونیک وضعیت خوبی ندارد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا