تحول دیجیتال در صنعت و معدن

سرمایه‌گذاری در «هوشمندسازی» و «مواد جدید» جز نوآوری‌های کلیدی است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دبیر سابق ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مثل هوشمند سازی یا مواد جدید برای کوتاه‌مدت و میان‌مدت جز نوآوری‌های کلیدی است که صنعت فولاد باید آن را در نظر داشته باشد.

مهدی محمدی در حاشیه پنل « نقش زیست‌بوم نوآوری در آینده صنعت فولاد ایران» در سومین نمایشگاه ملی فولاد ایران  اظهار کرد: در این پنل صحبت‌ها در دو سطح خرد و کلان مطرح شد. در سطح خرد درباره این موضوع بحث شد که فولاد مبارکه برای بقای خود در آینده باید چه اقداماتی را انجام دهد. بدون شک وقتی می‌گوییم فولاد مبارکه در ۱۰ سال آینده می‌خواهد باقی بماند، نیازمند سطح‌هایی از نوآوری چه در هسته اصلی فعالیت و چه در بیرون از آن، است.

وی افزود: در فولاد باید افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی و همچنین مسائل محیط زیستی در کوتاه‌مدت اتفاق بیفتد در غیر این صورت حتماً تأثیرات سیاست‌های بین‌المللی و داخلی بر فولاد مبارکه اثر اساسی می‌گذارد.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: فولاد مبارکه نیازمند یک استراتژی نوآوری در ۳ افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و مدت است که افق بلندمدت حداقل ۱۰ سال، کوتاه‌مدت ۳ سال و میان‌مدت آن ۵ سال است. در واقع باید ۳ استراتژی نوآوری و ۳ سبد محصولات و پروژه‌های اولویت‌دار تعیین شود که منابع سازمان هدر نرود. در مرحله بعدی نیز نیازمند گسترش اکوسیستم نوآوری از طریق همکاری و مشارکت بیشتر با شبکه استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های داخلی و خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کلان موضوع نیز درباره کل صنعت فولاد و اینکه آیا می‌تواند در آینده ارزش‌افزوده ایجاد کند یا لازم است روی حوزه‌های دیگری خارج از زنجیره فولاد سرمایه‌گذاری کند، صحبت شد. سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مثل هوشمند سازی یا مواد جدید برای کوتاه‌مدت و میان‌مدت جز نوآوری‌های کلیدی است که صنعت فولاد باید آن را در نظر داشته باشد بنابراین صنعت فولاد نیازمند دو سبد سرمایه‌گذاری است؛ سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی و بهره‌وری محصولات موجود و ایجاد محصولات جدید که در افق کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید به آن‌ها برسد.

پنل «نقش زیست بوم نوآوری در آینده صنعت فولاد ایران» روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ به میزبانی شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه برگزار شد.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه دیگر ادامه دارد.

منبع: ایراسین

بیشتر از کاربرد فناوری ‌های هوشمند بخوانیم:

  • سه ملاحظه اخلاقی برای تولیدکنندگان سرمایه‌گذار در هوش مصنوعی
  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعت چهارم (بخش دوم)؛ فناوری‌ها، نتایج و آینده تولید
  • توسعه پایدار با پیشرفت‌های انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • ۵ فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی
  • ۵ دلیل برای پیاده‌سازی فناوری IIoT در کارخانه‌ها
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا