خطرات فناوریرباتیکفناوری و کسب‌وکار

روبات‌های ارسال هدف سرقت قرار می‌گیرند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

با گسترش فعالیت روبات‌ها برای ارسال محموله و خوراکی، به نظر می‌رسد سرقت از این ابزارها نیز افزایش یافته است.

به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، روبات‌های ارسال غذا و خواربار راهی ایده‌آل برای رساندن محموله‌های خوراکی به مشتریان هستند. شرکت‌های مختلفی مانند استارت‌آپ استونیایی «بولت» وارد این حوزه شدند. این شرکت در ژوئن ۲۰۲۳ ارسال غذا به در خانه‌های مردم در تالین را با ناوگانی از روبات‌ها آغاز کرد. این تحول با شراکت با موسسه روباتیک «استارشیپ تکنولوژیز» در ۲۰۱۹ آغاز شد و شرکت ناوگان، روبات‌های خودکار خود را به کالج‌های سراسر آمریکا نیز فرستاد.

اما فعالیت چنین روبات‌هایی همیشه با چالش‌هایی نیز روبه‌رو بوده است. اخیرا افرادی در آمریکا این روبات‌ها را تخریب یا از آنها سرقت می‌کنند و در نتیجه احتمال خسارت به کسب‌وکار شرکت‌های ناظر بر روبات‌ها وجود دارد و رستوران‌ها و فروشگاه‌های خواروبار را وادار می‌کند تا سفارش‌هایشان را تغییر دهند.

در همین راستا در اوایل ماه جاری نشریه KTLA۵ در لس‌آنجلس از ویدئوهای فراگیری خبر داد که در آنها افراد با لگد زدن و اجبار، در روبات‌های ارسال محموله را باز می‌کردند تا محتوای داخل آن را سرقت کنند یا به ابزار آسیب برسانند. خوشبختانه شرکت ارائه‌دهنده سرویس، محموله سرقت شده را جبران می‌کند.

استیو آویلا، مدیرعامل «بلو جم کافه» در هالیوود در این باره می‌گوید: ما باید غذا را دوباره تهیه کنیم، اما خوشبختانه هزینه آن را دریافت می‌کنیم. متوجه هستیم که شرکت‌های ارسال محموله از این رفتارها آسیب می‌بینند؛ به خصوص آنکه به نظر می‌رسد روبات‌های تحویل محموله بسیار گران‌قیمت هستند.

در این میان شرکت‌هایی دیگر مانند استارشیپ تکنولوژیز چند اقدام حفاظتی برای مقابله با وندالیسم و سرقت از روبات‌ها انجام داده‌اند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اگر فردی سعی کند روبات‌ها را متوقف کند، ابزارها سعی می‌کنند آنها را دور بزنند یا به‌طور محترمانه از افراد می‌خواهند از سرراه‌شان کنار بروند. اگر وضعیت بدتر یا روبات دستکاری شود، روبات‌ها بوق هشداری پخش می‌کنند و هرگونه رویدادی گزارش می‌شود. روبات‌های ما در تمام موارد قفل هستند و ۱۲ دوربین دارند.

منبع: مهر

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا