هوش مصنوعی

همکاری جانی آیو برای توسعه یک سخت‌افزار هوش مصنوعی با OpenAI

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

طبق یک گزارش جدید، آیو درحال مذاکره با «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، در مورد پروژه «سخت‌افزار هوش مصنوعی» جدید این شرکت است. هنوز مشخص نیست که این دستگاه چه کاری را انجام می‌دهد، اما از آن به‌عنوان یک «سخت‌افزار جدید برای عصر هوش مصنوعی» یاد شده است.

«جانی آیو» زمانی مدیر ارشد طراحی اپل بود و بسیاری از پروژه‌های مهم غول فناوری را به انجام رسانده است. بااین‌حال، او سال ۲۰۱۹ اپل را ترک کرد و شرکت طراحی خود با نام LoveFrom را تأسیس کرد و از آن زمان با شرکت‌هایی مانند Airbnb و Ferrari کار کرده است. اکنون طبق یک گزارش جدید، آیو درحال مذاکره با «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، در مورد پروژه «سخت‌افزار هوش مصنوعی» جدید این شرکت است.

همکاری جانی آیو با OpenAI

همان‌طور که نشریه اینفورمیشن در گزارش خود توضیح می‌دهد، آیو با آلتمن در مورد ساخت یک دستگاه هوش مصنوعی جدید صحبت کرده است. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که هدف از این دستگاه چه خواهد بود، اما منابع آشنا به موضوع اعلام کرده‌اند که آن‌ها می‌خواهند یک «سخت‌افزار جدید برای عصر هوش مصنوعی» ایجاد کنند.

علاوه‌براین، گفته می‌شود که «ماسایوشی سون»، مدیرعامل سافت‌بنک (SoftBank) نیز یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه خواهد بود و ظاهراً در جلسات مذاکره آیو و آلتمن حضور داشته است. همچنین در این گزارش گفته شده که OpenAI تاکنون ۱۱ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران برجسته که شامل Khosla Ventures و حتی مایکروسافت می‌شود، پول جمع‌آوری کرده است.

OpenAI توسعه‌دهنده چت‌بات محبوب ChatGPT است که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی به سؤالات کاربران پاسخ دهد، مقاله بنویسد و حتی کدنویسی کند. مایکروسافت ازجمله سرمایه‌گذاران این پروژه است که ChatGPT را در نرم‌افزارهای خود ادغام کرده. همچنین این خبر درحالی منتشر شده است که ظاهراً اپل نیز روی رقیب این چت‌بات کار می‌کند.

طبق شایعات، این چت‌بات هوش مصنوعی در داخل شرکت با نام «Apple GPT» شناخته می‌شود و از پروژه‌های مختلف یادگیری ماشین استفاده می‌کند. بااین‌حال، در گزارش دیگری نیز گفته شده بود که این شرکت پس از انجام آزمایش‌ها با فناوری هوش مصنوعی داخلی خود، تصمیم گرفته است یک توافق تجاری برای استفاده از فناوری‌های OpenAI امضا کند. بنابراین جانی آیو ممکن است در آینده روی فناوری کار کند که نهایتاً با اپل رقابت کند یا حتی توسط آن استفاده شود.

منبع: دیجایتو

  • همکاری جانی آیو برای توسعه یک سخت‌افزار هوش مصنوعی با OpenAI
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا