خانه هوشمند

توسعه سازه‌های هوشمند در اندونزی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بهره‌گیری از اینترنت اشیا و سایر تکنولوژی‌های روز دنیا در آینده نزدیک، به احداث سازه‌های هوشمند در سراسر اندونزی منجر خواهد شد.

هوشمندسازی سازه‌ها، به‌ویژه ساختمان‌های مسکونی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران در بسیاری از شهرهای جهان به‌حساب می‌آید که افزایش رفاه شهروندی را به ارمغان آورده است. در این راستا، دولت اندونزی نیز با همکاری کمپانی‌های تکنولوژیک مختلف در نظر دارد ساختمان‌های مسکونی سراسر کشور را با بهره‌گیری از اینترنت اشیا احداث کند تا از این طریق، علاوه بر کاهش انتشار گازهای آلاینده، رضایت ساکنان، به خصوص مستأجران را از زندگی در این سازه‌ها نسبت به گذشته به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد. نتیجه این اقدام، به کاهش قابل‌توجه مصرف انرژی در سازه‌های شهری منجر خواهد شد، ضمن این‌که در بهبود بهره‌برداری از آب و الکتریسیته شهری نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد و ایمنی بیشتر را برای ساکنان به ارمغان خواهد آورد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

ارائه خدمات هوشمند به شهروندان اندونزی

دولت اندونزی از هدف بلندپروازانه خود برای توسعه هوشمند سازه‌های جدید در سراسر کشور خبر داده است و مدعی شده است خدمات هوشمند به روش‌های مختلف در اختیار ساکنان منازل جدید قرار خواهد داد. این خدمات در سازه‌های بزرگ‌تر با تعداد ساکنان بیشتر، گسترده‌تر خواهد بود زیرا احتمال خطای انسانی در آن‌ها بیشتر است و در نتیجه آن، امکان ایجاد مشکلات بسیار برای تمام ساکنان وجود دارد.

توسعه سازه‌های هوشمند در اندونزی
توسعه سازه‌های هوشمند در اندونزی

در این راستا، قرار است دستگاه‌های هوشمندی که نیروی خود را از باتری قابل شارژ تأمین می‌کند، در این سازه‌ها نصب شود و داده‌های حاصل از آن‌ها امکان تجزیه و تحلیل فرآیندهای مصرف انرژی و آب را فراهم آورد که این امر به سهم خود می‌تواند نظارت مدیران بر عملکرد سازه‌ها و به حداقل رساندن خطرات ناشی از خطاهای انسانی را به حداقل برساند.

در واقع، این دستگاه‌ها با ارسال داده‌های مربوط به مصرف انرژی به مرکز پردازش، مدیران را قادر می‌کند در صورت مصرف بی‌رویه که می‌تواند ناشی از نشت لوله‌ها باشد، دریچه‌های ورودی انرژی را از راه دور باز یا بسته کنند. این اقدام در مناطقی از اندونزی با حداقل جمعیت ۲۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع پیاده خواهد شد، زیرا امکان وقوع رویدادهای خطرآفرین ناشی از انرژی در آن‌ها بیشتر است.

منبع: ایمنا

  • توسعه سازه‌های هوشمند در اندونزی

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا