تحول دیجیتال در صنعت و معدنتوسعه پایدار

رفع کمبود آب در یورک‌شر به روش هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بهره‌گیری از کنتورهای هوشمند و بهبود زیرساخت‌های آب در به روش هوشمند یورک‌شر، ارتقای خدمات مربوط به آبرسانی به شهروندان همچنین کاهش چکه کردن لوله‌های آب شهری را به دنبال خواهد داشت.

مدیران اداره آب و فاضلاب یورک‌شر، شهری تاریخی در شمال انگلستان، در نظر دارند از اینترنت اشیا و فناوری‌های هوشمند برای ایجاد زیرساخت‌های آبی پیشرفته بهره بگیرند تا از این طریق، نه‌تنها میزان آب مصرفی توسط هر شهروند را بهینه کنند، بلکه به کاهش هدررفتن آب از طریق لوله‌های سوراخ شهر کمک کنند. این رویکرد به پیروی از اهداف مدیران یورک‌شر برای حل بحران کمبود آب اجرا خواهد شد، ضمن این‌که در افزایش هوشمندی شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد و در نهایت، از طریق جبران کمبود آب بهبود کیفیت زندگی را برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

بهبود زیرساخت‌های آب

مدیران اداره آب و فاضلاب یورک‌شر در نظر دارند کنتورهای آب هوشمند جدیدی در سراسر فضاهای عمومی شهر نصب کنند تا از این طریق به کشف میزان آب مصرفی در هر منطقه بپردازند. به دنبال این اقدام، مصرف بی‌رویه آب در هر منطقه مدیران را به بررسی علت وا می‌دارد تا در صورت چکه کردن لوله‌ها، آن‌ها را تعمیر کنند. در واقع، دسترسی به داده‌های زمان واقعی از طریق کنتورهای هوشمند جدید در سراسر شبکه آب شهری، امکان تجزیه و تحلیل الگوهای مصرف را فراهم می‌آورد و مدیران را به اعمال اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی سوق می‌دهد.

کنتورهای هوشمند جدید یورک‌شر زیر سطح زمین قرار خواهد گرفت و روی آن‌ها با پوششی فلزی، هم‌سطح با خیابان پوشانده می‎‌شود. سنسورهای هوشمندی که در این کنتورها تعبیه شده است، قابلیت ارسال داده‌های مربوط به مصرف آب را به مرکز پردازش داده‌ها در اداره آب شهر ارسال می‌کند که تجزیه و تحلیل آن‌ها مدیران را به کشف مشکلات احتمالی و اعمال اقدامات به‌موقع سوق می‌دهد.

شرکت آب یورک‌شر مدعی شده است که تا سال ۲۰۵۰، نرخ هدررفتن آب، از طریق مصرف شهروندان یا چکه کردن لوله‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد، ضمن این‌که تا سال ۲۰۲۵ نیز به افزایش قابل‌توجه کارآمدی تأسیسات آبی کمک زیادی خواهد کرد.

 روش هوشمند آب یورک‌شر

منبع: ایمنا

  • رفع کمبود آب در یورک‌شر به روش هوشمند

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا