رباتیک

ربات کشاورزی که با لیزر علف‌های هرز را نابود می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پیش از این، ساخت اتومبیل‌های بی‌سرنشین تعجب همگان را به خود معطوف کرده بود. اینکه چگونه یک ماشین قادر است بدون اینکه سرنشینی در آن باشد و کنترل اوضاع را به دست بگیرد، حرکت کند و حتی قادر است هوشمند عمل کند و مسیرها را بشناسد و عکس‌العمل‌های بجا و درست داشته باشد. این هوشمندی به‌تازگی در قالب یک ربات کشاورزی کارآمد و خودران برای کشاورزان به کار گرفته شده و کار را برای آن‌ها آسان کرده است.

تولیدکننده این ربات خودران، شرکت «کربن رباتیکز» است؛ این شرکت توانسته است رباتی را بسازد که می‌تواند با کمک لیزرهای قدرتمند در هر ساعت ۱۰۰هزار علف هرز را نابود کند و به این ترتیب، کار برای کشاورزان دراین‌خصوص راحت‌تر شده است.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این ربات خودران که با نام «لیزرویدر» شناخته شده است، در ماه آوریل سال جاری میلادی رونمایی شد. ابزار مذکور با وزن ۱۰هزار پوند مجهز به ۸ لیزر است و می‌تواند در هر ثانیه ۲۰بار اشعه لیزر پرتاب کند!

حذف علف‌های هرز با بینایی رایانشی و انرژی گرمایشی

به گفته شرکت سازنده این ربات کشاورزی، ربات‌ها از بینایی رایانشی و انرژی گرمایشی برای شناسایی و حذف علف‌های هزر بدون اینکه به خاک آسیب برسانند، استفاده می‌کنند. علاوه بر موارد گفته‌شده ۱۲دوربین با کیفیت و هوش مصنوعی برای شناسایی محصولات کشاورزی خوب (مانند بروکلی و هویج) از علف هرز به کار می‌روند.

همچنین لیزرویدر قادر است در یک روز مساحت ۱۵ تا ۲۰ اکری را از علف‌های هرز پاک کند. تقاضای زیادی برای خرید این ربات خودران شده است. به‌گونه‌ای که شرکت کربن رباتیکز در ماه سپتامبر ۲۷میلیون دلار سرمایه برای افزایش فروش، پشتیبانی مشتری، مهندسی و بازاریابی محصول جمع‌آوری کرد. به گفته این شرکت، مدل‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ این ربات به‌طور کامل فروش رفته‌اند و شرکت برای تحویل در ۲۰۲۳ میلادی سفارش قبول می‌کند.

پل مایکسل، مؤسس کربن رباتیکز با آگاهی از صدمه‌ای که علف‌کش‌ها در طول زمان به خاک وارد می‌کنند، در مصاحبه‌ای دراین‌خصوص می‌گوید: «سلامت خاک به دلیل استفاده از علف‌کش آسیب می‌بیند. ما می‌خواهیم با کمک لیزرویدر راهی برای کشاورزی ارگانیک فراهم کنیم.»

منبع: هوشینو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا