رباتیک

ربات تمیز کننده خودکار سرویس‌های بهداشتی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ربات تمیز کننده سرویس‌های بهداشتی مربوط به کمپانی SOMATIC است و می‌تواند به صورت خودکار سرویس‌های بهداشتی را تمیز کند.

 افراد بسیاری وجود دارند که شغل آنها تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی است. البته این شغل چندان خوشایند این افراد نبوده و کسی خواهان انجام دادن آن نیست. بنابراین این شغل می‌تواند یکی از مشاغلی باشد که اتوماتیک شدن آن بسیار مفید خواهد بود. اکنون کمپانی سوماتیک در نیویورک یک ربات تمیز کننده سرویس بهداشتی ظاهری شبیه به چرخ دستی برای اداره‌ها ساخته است که می‌تواند با ماهی ۱۰۰۰ دلار به اداره‌ها رفته و سرویس‌های بهداشتی را تمیز کند. در صورت استفاده از این ربات برای ۴۰ ساعت در هفته می‌توان هزینه آن را ساعتی ۵.۶۸ دلار در نظر گرفت که نسبت به حداقل دستمزد در آمریکا ارزان‌تر خواهد بود.

با وجود خودکار بودن عملیات انجام شده توسط این ربات راه‌اندازی آن باید به وسیله دست انجام شود. برای استفاده از این ربات باید یک کیت سنسور کوچک توسط فرد به تمام مناطق ساختمان ارسال و نقشه دقیقی از آن تهیه شود. سپس یک اپراتور به همراه نرم‌افزار می‌تواند وظایف ربات را بر عهده بگیرد.

این ربات پس از ارسال به ساختمان مورد نظر می‌تواند تمام کارهای نظافتی بخش‌های معرفی شده را بر عهده بگیرد. البته نمی‌توان این دستگاه خودکار را به طور کامل به عنوان جایگزین یک نظافتچی در نظر گرفت.

منبع: تکنا

  • ربات تمیز کننده خودکار سرویس‌های بهداشتی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا