رباتیک

EX1 ربات هوشمند دستیار انسان سامسونگ

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سامسونگ می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی ربات دستیار انسان خود به نام EX1 را تا پایان سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند.

سامسونگ می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی ربات دستیار انسان خود به نام EX1 را به بازار عرضه کند. با وجودی که هنوز توضیحی در مورد قابلیت‌های این ربات ویژه منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد EX1 می‌تواند در صنعت رباتیک حرفی برای گفتن داشته باشد.

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که می‌خواهد در صنعت رباتیک، دستاوردهای جدیدی را به‌نمایش بگذارد و در این زمینه به تحقیق و توسعه ادامه می‌دهد. این شرکت می‌خواهد فراتر از تولید جاروبرقی‌های هوشمند حرکت کند و باید منتظر ربات‌های هوشمند و جاه‌طلبانه سامسونگ که مجهز به هوش مصنوعی هستند، باشیم.

توسعه ربات‌هایی که به‌صورت جدی بتوانند دستیار مناسبی برای انسان باشند، هنوز ادامه دارد و به‌صورت واقعی عملی نشده است. سامسونگ قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری میلادی، نمونه‌ای قدرتمند از ربات‌ هوشمند با کارایی خوب و دستیار انسان را به بازار عرضه کند.

ربات هوشمند جدید سامسونگ همکار مناسبی برای انسان می‌شود

EX1 ربات هوشمند دستیار انسان سامسونگ
EX1 ربات هوشمند دستیار انسان سامسونگ

«هان جونگ هی»، نایب رئیس و مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس در جریان کنفرانس مطبوعاتی در لاس‌وگاس اعلام کرد که این شرکت قصد دارد یک ربات دستیار انسان به نام EX1 را در سال جاری میلادی عرضه کند.

سامسونگ درحال‌حاضر دستگاهی به نام EX1 توسعه داده که مجهز به دوربین دیجیتال است. اما ربات دستیار با همین نام قطعاً محصولی متفاوت با ویژگی‌های کاربردی خواهد بود. البته هنوز مشخصات این ربات هوشمند و کاربردهای آن از سوی سامسونگ منتشر نشده است. بااین‌وجود، ربا‌ت‌های قبلی سامسونگ می‌توانند تصویری از ربات آتی را به‌نمایش بگذارند.

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2023 از ربات جدیدی رونمایی نکرد و به‌نظر می‌رسد رونمایی از یک ربات دستیار انسان را به ادامه سال ۲۰۲۳ موکول کرده است که ظاهراً رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود. باید دید غول فناوری کره‌ای برای این ربات چه برنامه‌ای را دنبال می‌کند و ربات هوشمند با چه مشخصاتی و در چه زمانی رونمایی خواهد شد.

منبع: دیجایتو

محتوی بیشتر از رباتیک:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا