انرژیتوسعه پایداررباتیک

تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی با استفاده از یک ربات

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک شرکت دانمارکی رباتی طراحی کرده است که تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی را ۴ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد.

یک شرکت دانمارکی ارائه‌دهنده راهکار‌های حوزه انرژی با ارائه یک فناوری رباتیک خودکار برای تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی، از ربات‌های جدید خود موسوم به BladeRobots به عنوان یک تجارت مستقل رونمایی کرده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این ربات، تعمیر و نگهداری خودکار لبه‌های تیغه‌های توربین‌های بادی را تا چهار برابر سریع‌تر از روش‌های دستی سنتی به انجام می‌رساند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

جانی تامسن، رئیس برنامه BladeRobots و مدیر اجرایی سابق شرکت گفت: انرژی باد نقش محوری فزاینده‌ای در سیستم انرژی جهانی ایفا خواهد کرد و مهم است که ما در طول عمر عملیاتی توربین‌های بادی راندمان بهینه ارائه کنیم.

وی افزود: با راه حل رباتیک خودکار BladeRobots، صنعت انرژی باد راه حل موثر و مقیاس پذیر جدیدی برای بهبود عملکرد توربین‌های بادی ارائه می‌دهد.

با اعلام این شرکت، به منظور کوتاه کردن زمان عرضه به بازار و افزایش تولید و مقیاس پذیری این ربات، این راه‌حل در ابتدا در شرکت ابداع و سپس به عنوان یک تجارت مستقل عرضه شد.

محتوی بیشتر از محیط‌زیست و فناوری:

ربات‌های سرویسکار

مسئله‌ فرسایش برای تیغه‌ها یا پره‌های توربین‌های بادی یک مشکل بزرگ است. سطح تیغه به تدریج در نتیجه برخورد ذرات کوچک موجود در هوا، یخ، برف و باران فرسوده می‌شود و با ساییدگی لایه بیرونی تیغه در طول زمان، تأثیر نامطلوبی بر آیرودینامیک تیغه توربین ایجاد می‌شود. در نتیجه در طول عمر توربین، به مرور انرژی کمتر و کمتری تولید می‌شود.

بنابراین، تعمیر و نگهداری منظم تیغه‌های توربین بادی برای حفظ یکپارچگی ساختاری آن‌ها و افزایش عمر آن‌ها بسیار مهم است. این روش منحصر به فرد رباتیک جدید با بازیابی عملکرد آیرودینامیکی و کاهش زمان توقف توربین می‌تواند تولید انرژی سالانه توربین‌های بادی را به میزان محسوسی افزایش دهد.

“سبزرسانه” پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی حوزه توسعه پایدار ، محیط زیست و انرژی ‌های تجدیدپذیر در پایگاه خبری

ضمن این که از هوش مصنوعی برای سازگاری سریع با انواع تیغه‌ها استفاده می‌شود.

در نهایت می‌توان گفت که این شرکت به یک راه حل بسیار مقیاس‌پذیر و مقرون به صرفه با الزامات ایمنی بالا برای سرویس توربین‌های بادی رسیده است.

حراست از لبه‌های تیغه‌ها

با قرار دادن این ربات بی‌سیم به صورت افقی بر روی تیغه، فرآیند تعمیر و نگهداری، سریع‌تر و ساده‌تر می‌شود و ربات قادر خواهد بود هر مرحله از فرآیند را به یک بار رفت و برگشت تکمیل کند.

این شرکت ادعا می‌کند که BladeRobot برای تضمین نگهداری با کیفیت تیغه‌های توربین‌های بادی ساخته شده است.

این ربات، در دسترس بودن توربین، ایمنی و کیفیت و مقیاس پذیری را ارائه می‌دهد و طبق ادعای شرکت سازنده، BladeRobots پیشرفته‌ترین ابزار نگهداری نسل جدید توربین‌های بادی است.

منبع: خبرآنلاین

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا