رباتیک

افشای جزئیات بیشتر از ربات‌ انسان‌نمای تسلا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیرعامل تسلا با بیان جزئیات بیشتری درباره ربات‌های هوش مصنوعی شرکت خود، تصویری روشن از زندگی در دهه‌های آینده را برای مشتریان تسلا ترسیم کرد.

به گزارش خودروپرس، ماسک در مقاله‌ای که توسط مجله سایبراسپیس چین منتشر شد، عنوان کرد که ربات‌های تسلا قرار است جایگزین افراد در انجام وظایف تکراری، خسته‌کننده و خطرناک شوند.

وی در این رابطه گفت: “در ابتدا وظیفه آنها جایگزینی با افراد در کارهای تکراری، خسته‌کننده و خطرناک است، اما چشم‌انداز این است که آنها به میلیون‌ها خانوار در امر پخت و پز، چمن‌زنی و مراقبت از سالمندان خدمت کنند.”

به گفته ثروتمندترین مرد جهان، ربات تسلا با قدی در حدود ۱۷۲ سانتی‌متر به دنبال این است تا به تدریج وظایف «خسته‌کننده» روزمره زندگی را به عهده بگیرد.

ماسک اظهار داشت که این ربات با نام رمز «اپیتموس» از تراشه‌ها و حسگرهایی مشابه با نرم‌افزار اتوپایلوت تسلا بهره خواهد گرفت.

به گفته این میلیاردر، ربات تسلا می‌تواند اجسامی به وزن ۱۵۰ پوند (۶۸ کیلوگرم) را از روی زمین بلند کند، اجسام ۴۵ پوندی (۲۰.۴ کیلویی) را حمل کند و با سرعت ۵ مایل (۸ کیلومتر) در ساعت بدود.

ماسک ادعا کرد که هوش مصنوعی با سرعت‌ شگفت‌انگیزی «یاد می‌گیرد» و خود را تطبیق می‌دهد.

مدیر تسلا مدعی شد که اگر شرکت متبوع وی بتواند تولید انبوه را مدیریت کند، نمونه اولیه «تسلا بات» تا پایان سال ۲۰۲۲ در دسترس خواهد بود.

وی افزود: “پس از آن با افزایش مقیاس تولید و کاهش هزینه‌ها، سودمندی ربات‌های انسان‌نما سالانه افزایش خواهد یافت. در آینده یک ربات خانگی ممکن است ارزان‌تر از یک خودرو باشد و شاید در کمتر از یک دهه مردم بتوانند یک ربات را برای والدین خود به عنوان هدیه تولد خریداری کنند.

پیش از این پایگاه «لایف وایر» گزارش داده بود که تسلا قصد دارد دستگاه جدید اپتیموس را در ماه سپتامبر معرفی کند. طبق گفته برخی منابع، نمونه اولیه به شکل خاص در روز ۳۰ سپتامبر معرفی خواهد شد.

با این حال این زمان همچنان به مشکلاتی که شرکت ممکن است در آن دوره زمانی تجربه کند بستگی دارد.

هرچند هزینه و قیمت این دستگاه هنوز علنی نشده اما برخی تصور می‌کنند که افراد با خرید آن هزاران دلار صرفه‌جویی می‌کنند.. این البته به تسلا و اشکال مختلف اپتیموس بستگی خواهد داشت.

منبع: techtimes

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا