حکمرانی و فناوریرباتیک

اینفوگرافیک: معرفی مناطق صدرنشین برای استفاده از رباتیک در جهان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

براساس داده‌های فدراسیون جهانی رباتیک، سرعت اتوماسیون صنعتی در بسیاری از کشورهای سراسر جهان، بسیار بالاست و در این میان کره جنوبی در سال ۲۰۱۹، با ۸۵۵ واحد ربات به ازای هر ۱۰هزار کارگر، بیشترین آمار را در این زمینه در اختیار داشته و در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان با آمار هزار واحدی ربات، در صدر این فهرست قرار دارد.

امروزه استفاده از ربات در صنعت به سرعت در حال افزایش است و کشور کره جنوبی که در سال ۲۰۱۹، با ۸۵۵ واحد ربات به ازای هر ۱۰هزار کارگر، بیشترین آمار را در این زمینه در اختیار داشته، در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان با آمار هزار واحدی ربات در صدر این فهرست قرار دارد.

براساس داده‌های فدراسیون جهانی رباتیک، سرعت اتوماسیون صنعتی در بسیاری از کشورهای سراسر جهان، بسیار بالاست. به طوری‌که از آمار ۷۴ ربات به ازای هر ده هزار کارگر در سال ۲۰۱۶، به هزار واحد در صدر این فهرست در سال ۲۰۲۱ ارتقا یافته است.

چین یکی از کشورهایی است که بالاترین سطح رشد را در اتوماسیون صنعتی ثبت کرده اما تراکم ربات در هیچ کشوری به اندازه کره جنوبی وجود ندارد.

آلمان و ژاپن که به دلیل داشتن صنایع خودروسازی مشهور هستند، سطح تراکم آن‌ها حدود ۳۵۰ واحد به ازای هر ۱۰ هزار کارگر است.

نکته جالب توجه این است که ژاپن یکی از پخش‌کنندگان اصلی در صنعت رباتیک بوده که بیش از نیمی از عرضه جهانی را به خود اختصاص داده است.

منبع: سیتنا به نقل از statista

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا