حکمرانی و فناوریخطرات فناوریرباتیک

ربات‌های قاتل، ایده پلیس آمریکا برای برخورد با مظنونین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پیشنهاد این ربات‌های قاتل توسط پلیس سانفرانسیسکو آمریکا طرحی و ارائه شده که براساس آن از ربات‌ها برای اعدام مظنونین استفاده می‌ شود.

اداره پلیس سانفرانسیسکو پیشنهادی را به منطور صدور مجوز رسمی برای استفاده از ربات های کنترل از راه دور برای کشتن مظنونان به شورای نظارت شهر ارائه کرده است.

رسانه های محلی گزارش داده اند که پیش نویس خط مشی پیشنهادی بحث برانگیز مبنی بر استفاده از ربات ها به عنوان یک گزینه نیروی کشنده برای از بین بردن مظنونینی که تهدیدی فوری برای جان شهروندان یا افسران ایالتی هستند را شرح می دهد.

بر اساس پیش نویس پیشنهادی، ربات ها می توانند در هنگام دستگیری، حوادث جدی، اجرای حکم و در هنگام “ارزیابی دستگاه های مشکوک” استفاده شوند.

مخالفت جدی

این پیشنهاد با مخالفت های زیادی از داخل و خارج از هیئت نظارت مواجه شده است، به گونه ای که آرون پسکین به عنوان ناظر، استفاده از زبان خشونت آمیز را در این پیشنهاد رد و تاکید کرده است که ربات ها نباید به عنوان عنصری برای اعمال زور علیه کسی استفاده شوند.

تیفانی مویر، وکیل ارشد کمیته حقوق مدنی وکلای سانفرانسیسکو نیز انتقاد کرده و می گوید: «ما در آینده ای دیستوپیایی زندگی می کنیم، در جایی زندگی می کنیم که در مورد اینکه آیا پلیس می تواند از ربات ها برای اعدام شهروندان بدون محاکمه، هیئت منصفه یا قاضی استفاده کند یا خیر، بحث می شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

پس از این مخالفت، اداره پلیس پیش نویس خود را دوباره تنظیم کرد.
کمیته ۳ نفره قوانین، به ریاست پسکین، بعداً تصویب آن پیش نویس را به اتفاق آرا به دست آورد و آن را برای رأی گیری به هیئت ناظر به صورت کامل ارائه کرد.

سخنگوی پلیس گفته است که این دپارتمان دارای ۱۷ ربات است، اما هیچ کدام برای حمله به یک فرد مورد استفاده قرار نگرفته است.

این مکانیسم ها معمولاً توسط پلیس برای جستجو و خنثی سازی بمب نیز استفاده می شود.

شایان ذکر است که اداره پلیس دالاس در سال ۲۰۱۶ از یک ربات برای کشتن یک مظنون متهم به قتل پنج پلیس در تیراندازی استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران از نیویورک پست

  • ربات‌های قاتل، ایده پلیس آمریکا برای برخورد با مظنونین

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا