امنیت اطلاعات

دیدار مقامات آمریکا و روسیه در خصوص حملات باج افزاری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در پی حملات باج افزاری به شرکتهای آمریکایی نظیر جدیدترین حمله ای که با تمرکز روی شرکت فناوری اطلاعات کاسیا انجام گرفت، مقامات بلندپایه آمریکا و روسیه هفته آینده دیدار و در این باره گفت و گو می کنند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران اعلام کرد ما انتظار داریم هفته آینده دیداری میان مقامات بلندپایه آمریکا و روسیه با موضوع حملات باج افزاری برگزار شود.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۹، خرداد ماه ۱۴۰۰

هکرها در حمله باج افزاری که روز جمعه انجام شد، اطلاعات صدها شرکت کوچک در سراسر جهان شامل شرکتهای بسیاری در آمریکا را به گروگان گرفتند. با این حال شرکت کاسیا اعلام کرد آنها هرگز تهدیدی برای زیرساخت حساس آمریکا نیستند.

این حمله سایبری جدیدترین مورد از سلسله حملاتی است که علیه کسب و کارها انجام شده و اطلاعات ارزشمند آنها را در قبال دریافت ارز دیجیتالی گروگان گرفته است.

اگرچه حملات سایبری سالهاست که جریان دارند اما حملات اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته اند و شامل رخنه به سیستم شرکت کلونیال پایپ لاین – گرداننده بزرگترین شبکه سوخت رسانی در آمریکا – بودند که به مدت بیش از یک هفته به کمبود سوخت در کرانه شرقی این کشور منجر شد.

جن ساکی گفت: پرزیدنت بایدن روز چهارشنبه با مقامات وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت امنیت داخلی و جامعه اطلاعاتی به منظور صحبت درباره حملات باج افزاری و تلاشهای آمریکا برای مقابله با آن دیدار خواهد کرد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

حمله ای که به مشتریان شرکت کاسیا انجام گرفته که بسیاری از آنها فراهم کنندگان خدمات مدیریت شده هستند، تاثیر مشابه حمله باج افزاری به کلونیال پایپ لاین را بر آمریکا نداشته است. با این حال اختلالات در کشورهای دیگر جدی بوده است. در سوئد شمار زیادی از ۸۰۰ شعبه سوپرمارکت زنجیره ای کوپ به دلیل از کار افتادن صندوقهای پرداخت پول تعطیل شدند و همچنان فرآیند احیا از این حمله را طی می کنند. البته سخنگوی این شرکت گفته است در حال حاضر شمار فروشگاههای باز ما بیشتر از شعبات تعطیل است.

در نیوزیلند هم ۱۱ مدرسه و چندین مهدکودک هدف این حمله قرار گرفته اند.

دیده بان امنیت سایبری آلمان (بی اس آی) اعلام کرد از قربانی شدن سه فراهم کننده خدمات فناوری اطلاعات در آلمان در حمله باج افزاری اخیر مطلع است و سخنگوی این دیده بان برآورد کرد که صدها شرکت هدف قرار گرفته اند. با این حال مواردی که در آلمان وجود دارند، مشکلی به جدیت سوئد ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، هکرهایی که مسئولیت این حمله را پذیرفته اند خواستار دریافت ۷۰ میلیون دلار باج برای پس دادن اطلاعات همه شرکتها شده اند اما در مکالمات محرمانه ای که با یک کارشناس امنیت سایبری و رویترز داشته اند، برای پایین آوردن قیمت پیشنهادی خود ابراز تمایل کرده اند.

منبع: ایسنا

بیشتر از امنیت اطلاعات در اقتصادالکترونیکی:
محققان امنیتی سیستم تایید هویت «ویندوز هلو» را فریب دادند
کریپتوجکینگ (رمزارزربایی) چیست؟ + راه‌های تشخیص و جلوگیری
انجام حملات باج افزاری بر مبنای سوابق خلافکاری قربانیان
کریپتوجکینگ (رمزارزربایی) چیست؟
چگونه یک کلاهبرداری ایردراپ را تشخیص دهیم و از آن دوری کنیم؟
تهدید Adversarial Octopus برای سیستم‌‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا