اپلیکیشن و نرم افزارخانه هوشمند

دستیاران صوتی خانه هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دستیارهای صوتی نقشی اساسی در هوشمندسازی زندگی این روزها دارد دستورات صوتی و ادغام انها با فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیا باعث شده است تا شاهد ابداع دستیاران خانه هوشمند باشیم.

خانه هوشمند محل سکونتی است که از دستگاه های متصل به اینترنت برای امکان نظارت و مدیریت از راه دور وسایل و سیستم ها مانند روشنایی و گرمایش استفاده می کند. فن‌آوری خانه هوشمند امنیت، راحتی، راحتی و بهره‌وری انرژی را برای صاحبان خانه فراهم می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد دستگاه‌های هوشمند را کنترل کنند، هوشمند سازی اغلب توسط یک برنامه خانه هوشمند بر روی آنها. گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های تحت شبکه بخشی از اینترنت اشیا (IoT)، سیستم‌ها و دستگاه‌های خانه‌های هوشمند اغلب با هم کار می‌کنند، داده‌های مصرف مصرف‌کننده را بین خود به اشتراک می‌گذارند و اقدامات را بر اساس ترجیحات صاحب خانه خودکار می‌کنند. قیمت خانه هوشمند به فناوری هایی بستگی داردکه شما انتخاب می کنید.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

دستیاران خانه هوشمند

یک خانه هوشمند تنها زمانی راحت تر است که خودش را کنترل کند. به هر حال، نیاز به رفتن به میلیون‌ها برنامه مختلف در طول روز فقط برای روشن کردن لامپ‌هایتان ممکن است آزاردهنده باشد، جایی که اتوماسیون خانگی وارد می‌شود. چه با قرار دادن دستگاه‌هایتان در برنامه‌ریزی یا با فعال کردن آن‌ها، می‌توانید تنظیم کنید. خانه هوشمند خود را ارتقا دهید تا برای شما کار کند، نه علیه شما. به عنوان مثال، ممکن است از کنترلر درب گاراژتان بخواهید قفل هوشمند شما را فعال کند تا درب خانه شما در داخل گاراژ شما به طور خودکار هر زمان که درب گاراژ باز می شود باز شود.

دستورات صوتی فقط به دلیل دستیارهای صوتی امکان پذیر است که توسعه دهندگان آنها را در محصولات اینترنت اشیا ادغام می کنند. دو دستیار صوتی محبوب الکسای آمازون و دستیار گوگل گوگل هستند که سیری اپل و کورتانای مایکروسافت بسیار عقب هستند. مهم نیست که از کدام دستیار صوتی استفاده می‌کنید، می‌توانید دستگاه‌های متصل خود را تنها با استفاده از صدای خود روشن و خاموش کنید، و همچنین تنظیمات دیگری را انجام دهید، خواه نورهای کم‌نور، کاهش دما به پنج درجه یا آنچه که می‌خواهید انجام دهید. بیایید کمی بیشتر در مورد هر دستیار صوتی صحبت کنیم.

الکسا

اگر بلندگو یا نمایشگر Echo دارید، الکسا دستیار صوتی شما خواهد بود. با بیش از ۱۰۰۰۰۰ مهارت از سال ۲۰۲۱۱، الکسا بیشترین قابلیت ها را در میان دستیارهای صوتی دارد و در بیشترین تعداد دستگاه های اینترنت اشیا ادغام شده است.

دستیار گوگل

Google Assistant با هر بلندگوی Google Home Hub، Nest Hub یا Nest Mini ارائه می‌شود. برای فعال کردن دستیار صوتی کافیست «Ok Google» یا «Hey Google» را بگویید، که از نظر محبوبیت پس از Alexa با بیش از ۴۲۰۰ اقدام تا سال ۲۰۱۹۲، دومین محبوبیت است.

سیری

سیری روی همه دستگاه‌های iOS عرضه می‌شود، اما بخشی جدایی‌ناپذیر از هوم کیت اپل نیز می‌باشد. به دلیل فرآیند ادغام سخت اپل، دستگاه های متصل زیادی وجود ندارد که با سیری کار کنند. عمدتاً برای نقشه‌برداری مسیرها، پخش ویدیوهای یوتیوب یا انجام جستجوهای اینترنتی در iPhone و iPad استفاده می‌شود.

مایکروسافت کورتانا

در نهایت، مایکروسافت کورتانا دستیار صوتی مایکروسافت است، اگرچه از یک دستیار صوتی به یک مهارت برای مشترکین مایکروسافت ۳۶۵ تبدیل شده است. بسیار نادر است که هر دستگاه اینترنت اشیا را با مایکروسافت کورتانا یکپارچه کنید، زیرا بیشتر برای دسترسی به مجموعه Microsoft Office استفاده می شود.

قیمت خانه هوشمند

قیمت نهایی که برای هوشمندسازی خانه پرداخت می کنید به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال اولین گزینه این است که کدام یک از تجهیزات زیر را برای خانه خود انتخاب میکنید:

لامپ های هوشمند

لامپ‌های هوشمند را می‌توان روی برنامه‌ها تنظیم کرد یا حتی با GPS گوشی یا طلوع و غروب خورشید همگام‌سازی کرد.

لامپ های هوشمند

با لامپ‌های LED قابل تنظیم که می‌توانید آنها را با بیش از ۱۶ میلیون رنگ مختلف تنظیم کنید، لامپ‌های هوشمند بسیار بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای دوام می‌آورند و همچنین بسیار سرگرم‌کننده‌تر هستند. پس از سفارشی‌سازی نور، می‌توانید صحنه‌ها، گروه‌هایی از لامپ‌ها را که مطابق میل خود تنظیم کرده‌اید، ایجاد کنید تا بتوانید بعداً به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

دوشاخه های هوشمند

اگر تازه شروع به کار با خانه هوشمند خود کرده اید، دوشاخه های هوشمند موهبت الهی خواهند بود.

آنها می توانند هر وسیله ای که ۱۸۰۰ وات یا کمتر مصرف می کند را به یک دستگاه متصل به وای فای تبدیل کنند که برای وسایل کوچک مانند اتوهای تخت یا بخاری های فضایی ایده آل است. این بدان معناست که می‌توانید این وسایل را با استفاده از صدای خود خاموش و روشن کنید و همچنین برنامه‌ها و صحنه‌هایی ایجاد کنید.

سیستم های امنیتی هوشمند

سیستم‌های امنیتی هوشمند تضمین می‌کنند که همیشه امنیت خانه خود را حفظ خواهید کرد. با سنسورهای متصل به WiFi، اگر هر یک از آلارم‌های شما هنگام مسلح شدن سیستم امنیتی شما از طریق یک اعلان تلفن همراه هشدار داده می‌شود.

جمع بندی

برای اینکه سیستم‌های اتوماسیون خانگی واقعاً مؤثر باشند، دستگاه‌ها باید بدون در نظر گرفتن سازنده، قابلیت همکاری داشته باشند و از پروتکل‌های مشابه یا حداقل پروتکل‌های مکمل استفاده کنند. از آنجایی که این یک بازار نسبتا جدید است، هنوز استاندارد طلایی برای اتوماسیون خانگی وجود ندارد. با این حال، اتحادهای استاندارد با تولیدکنندگان و پروتکل‌ها همکاری می‌کنند تا از قابلیت همکاری و تجربه کاربری یکپارچه اطمینان حاصل کنند.

منبع: دکتر بی ام اس

  • دستیاران خانه هوشمند

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا