سلامت و پزشکی هوشمند

دستاوردهای ۶ استارتاپ حوزه سلامت دیجیتال به سرمایه گذاران معرفی شدند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

از “خدمات پزشکی در منزل” تا “سامانه یکپارچه مراقبت از راه دور”

در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی ۶ استارتاپ‌ دستاوردهای خود را در حوزه سلامت دیجیتال در حضور سرمایه گذاران ارائه کردند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایسنا، رویداد آنلاین “دوشنبه‌های استارتاپی” با هدف جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال با حضور ۶ استارتاپ امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد که طی آن این استارتاپ‌ها ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایه‌گذاری خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کردند.

جزئیات ایده‌های استارتاپی حوزه دیجیتال در این رویداد فناوری به این شرح است:

خدمات پزشکی در منزل

حامد عزیزی، نماینده یکی از استارتاپ‌هایی که در این برنامه محصول خود در حوزه سلامت دیجیتال را معرفی کرد، ارائه خدمات پرستاری و پزشکی در منزل را محصول این استارتاپ عنوان کرد و گفت: سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۷۰۰ میلیون تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت ایران رو به پیر شدن است و ۱۰ درصد افراد سالمند بوده و ۳۰ درصد جمعیت ایران تا ۳۰ سال دیگر به جمعیت سالمندان اضافه می‌شوند در صدد بر آمدیم پلتفرمی را طراحی کنیم که بتوانیم خدماتی به این قشر ارائه دهیم. این پلتفرم شرایطی را فراهم می‌آورد که افرادسالمند با پزشک ارتباط بگیرند و خدمات مختلفی همچون فیزیوتراپی را دریافت کنند.

عزیزی با بیان اینکه تاکنون با استفاده از این پلتفرم همکاری با ۲۰ موسسه را شروع کردیم، اظهار کرد:در حال حاضر ۲۰ موسسه همکار داریم و ۲۳۰ میلیون تومان درآمد از طریق عقد ۲۴۱ قرارداد با مشتری با فروش ۳.۲ میلیارد تومانی در کمتر از ۱۹ ماه داشته‌ایم.

این محقق ویژگی منحصربه‌فرد این محصول را دادن قدرت انتخاب به کارفرمایان، ارتباط با مراکز مختلف در زمینه پرستاری و دسترسی آسان دانست و یادآور شد: استفاده از این پلتفرم هزینه اضافی به مشتریان تحمیل نمی‌کند و رقبای این پلتفرم، موسسات سنتی هستند، اما ما در صدد هستیم که این رقبا را همکار خود کنیم.

به گفته وی شهرداری تهران، شهرداری کرج و یک بیمارستان خصوصی با این پلتفرم همکاری  دارند.

پلتفرم آموزش به بیمار

بهار مازندرانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان محصول عرضه شده به این رویداد را پلتفرم طراحی شده در زمینه «آموزش بیمار، ارتباط با پزشک، پیگیری و درمان(بهزی)” دانست و گغت: به دلیل اینکه بیماران بعد از مراجعه به پزشک رها می‌شوند و درمان ناکاملی خواهند داشت، پلتفرمی را طراحی کردیم که این درمان کامل شود و فرد رو به بهبودی رود.

وی با بیان اینکه این پلتفرم دو رسالت برای بیمار و برای پزشک دارد که می‌تواند به بیمار کمک کند تا درمان کاملی را دریافت کند، خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی این پلتفرم پایش بیماران است و تاکنون ۱۵هزار نفر این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند و به ۲۵۰۰ بیمار آموزش داده شده است.

مازندرانیف سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ را ۲ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی دانست.

عینک مجازی برای درمان تنبلی چشم

آریانا سلطانی، مدیر کسب و کار تیم استارتاپی تولید کننده “عینک‌های مجازی برای درمان تنبلی چشم” با بیان اینکه در حال حاضر از روش‌های سنتی برای رفع تنبلی چشم کودکان استفاده می‌شود، گفت: از این رو در صدد بر آمدیم تا با طراحی عینک‌های واقعیت مجازی، بازی و اپلیکیشن‌های این عینک، گامی به سوی تغییر روش سنتی برداریم.

وی با بیان این که از پد برای درمان تنبلی چشم استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: در استفاده از این عینک‌ها، نیازی به پد نیست و کودک با عینک مجازی در خانه بنا به تشخیص پزشک می‌تواند در راستای رفع بیماری اقدام کنند. در واقع این عینک مجازی یک کلینیک واقعیت مجازی است که بیماری تنبلی چشم کودک را با بازی و انیمیشن درمان می‌کند.

سلطانی با تاکید بر اینکه در کنار طراحی بازی‌ها و انیمیشن‌های این عینک مجازی، از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌های روند درمانی کودک استفاده کردیم، افزود: این داده‌ها روند بهبودی کودک را برای پزشک مشخص می‌کند. بر اساس برآوردهایی که داشتیم، میانگین هزینه استفاده از روش سنتی برای یک بیمار بیشتر از هزینه استفاده از عینک‌های مجازی است؛ از این رو استفاده از این عینک‌ها به صرفه‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این عینکها نحوه کاربری راحتی در خانه دارند، گفت: در حال حاضر بازی درمانی در واقعیت مجازی در کشور برای رفع تنبلی چشم وجود ندارد، از این رو در کشور رقیبی نداریم؛ اما در کشورهای خارجی همچون اروپا و امریکا ۳ شرکت رقیب ما هستند، ولی این عینک واقعیت مجازی مزیت‌هایی نسبت به این محصولات خارجی دارد.

این محقق با بیان اینکه کودکان ۴ تا ۱۲ سال می توانند از این محصول استفاده کنند، بیان کرد: اکنون این محصول به فروش رسیده و در صدد هستیم که آن را صادر کنیم. این عینک مجازی تست‌های خود را در یکی از بیمارستان‌های تهران پس داده است و از اواخر سال گذشته تا کنون ۳۰۰ کودک از این عینک‌ها استفاده کرده اند.

وی با اشاره به کارکرد این عینک گفت: این عینک واقعیت مجازی با محرک‌هایی که دارد، باعث می‌شود سلول‌های خفته مغز را فعال کند تا چشم بهبود بیابد.

سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ یک میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

پردازش سیگنال صدا در حوزه تشخیص بیماری

حمید آزادی، نماینده تیم استارتاپی با اشاره به عرضه دستگاهی برای پردازش سیگنال صدا با بیان اینکه این برنامه در راستای پردازش سیگنال صدا در حوزه تشخیص بیماری به کار گرفته می‌شود، گفت: در تست‌های آزمایشگاهی به صحت نتایج تا ۹۷ درصد دست یافتیم و پیش بینی می‌کنیم که در واقعیت تا ۹۰درصد تشخیص‌ها توسط این دستگاه درست باشد.

وی با بیان اینکه برآورد کردیم که ۳میلیارد در دو سال نیاز به سرمایه گذاری داریم، بیان کرد: پیش بینی کردیم که در ۲۷ ماه میتوانیم ۴ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

آزادی افزود: این طرح که در دانشگاه فردوسی مشهد انجام گرفت، در حوزه هوش مصنوعی است.

خدمات نوبت‌دهی آنلاین

آرمان قوانی، نماینده یکی دیگر از استارتاپ‌های متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال ارائه خدمات نوبت‌دهی و ارائه خدمات پزشکی آنلاین را محصول خود معرفی کرد و گفت: سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۲.۳ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: این استارتاپ در حال حاضر با ۱۴ بیمارستان استان کردستان و بیش از ۳۰۰ مطب و مراکز پزشکی خصوصی در این استان قرارداد منعقد و رتبه نخست کارآفرین برتر در سال ۹۵ را کسب کرده است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول صرفه‌جویی در زمان، بهبود کیفیت سبک زندگی و حفاظت از محیط زیست است.

سامانه یکپارچه مراقبت از راه دور 

فرشاد عبادی، بنیانگذار استارتاپ ارائه دهنده سامانه یکپارچه مراقبت از راه دور گفت: این پلتفرم یک سامانه یکپارچه مراقبت از راه دور به همراه مشاوره و پرونده پزشکی است. این سامانه خدماتی از قبیل مشاوره آنلاین، رژیم غذایی و آموزش مجازی ارائه می دهد، این سامانه رابط بین پنل پزشک و درمانگر است.

وی ادامه داد: این سامانه پرونده پزشکی در اختیار بیماران قرار می دهد و بیماران می توانند پرونده پزشکی خود را نیز با اطلاعاتی که دکتر در اختیار آنها قرار می دهد، کامل کنند و یا با هوش مصنوعی این سامانه عکس ها و اطلاعات دیگر در پرونده پردازش شود.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا