رباتیک

ربات “آیس کیوب” (Ice Cube) برای ثبت داده‌های تغییرات اقلیمی در قطب جنوب

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محققان دانشگاه آیندهوون هلند پیمایشگری برقی به نام “آیس کیوب” (Ice Cube) ساخته اند که قرار است داده‌های مربوط به تغییرات اقلیمی را در قطب جنوب ثبت کند.

این پیمایشگر الکتریکی، می‌تواند در قطب جنوب در سخت‌ترین شرایط جوی مقاومت کند. این پیمایشگر را دانشجویان هلندی تولید کرده اند.

نام این روبات “آیس کیوب” (Ice Cube) است، پیمایشگری که گروهی از دانشجویان در دانشگاه فناوری آیندهوون در هلند تولید کردند. این پیمایشگر که بدون سرنشین است، با انرژی خورشیدی حرکت می‌کند و برای جمع آوری داده‌های تغییرات اقلیمی در قطب جنوب طراحی شده است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

این پیمایشگر قادر است تحقیقات مستقل را به صورت خودکار در شرایط یخبندان و بسیار سخت در نزدیک قطب جنوب انجام دهد. نمونه اولیه ساخته شده از این ربات هم اکنون با کنترل از راه دور، عمل می‌کند، اما هدف آن است که این ربات به صورت کاملا خودکار فعالیت کند.

این باور وجود دارد که این روبات به محققان کمک خواهد کرد تا در شرایط جوی بسیار سرد و در مناطق دور دست مانند قطب جنوب، کار خود را دقیق‌تر و موثرتر انجام دهند. تیم تولید، برای آزمایش کارامدی این ربات در شرایط جوی سخت، اولین نمونه تولیدی از این ربات را به نروژ برد و در آن جا آن را در مناطق برفی آزمایش کردند.

منبع: صدا وسیما

  • ربات “آیس کیوب” (Ice Cube) برای ثبت داده‌های تغییرات اقلیمی در قطب جنوب

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا