حکمرانی و فناوریهوش مصنوعی

اداره ثبت اختراع آمریکا: هوش مصنوعی نمی‌تواند مخترع باشد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا (USPTO) معتقد است که سیستم‌های هوش مصنوعی را نمی‌توان مخترع نامید.

بعد از اداره مالکیت فکری بریتانیا که دو اختراع توسعه‌یافته با سیستم هوش مصنوعی را به‌عنوان اختراع ثبت نکرد، حالا اداره ثبت اختراع آمریکا نیز نظر مشابهی دارد و می‌گوید هوش مصنوعی نمی‌تواند مخترع باشد.

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده (USPTO) معتقد است که سیستم‌های هوش مصنوعی را نمی‌توان مخترع نامید، اما انسان‌ها می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی در فرایند توسعه اختراعات ثبت‌شده استفاده کنند و اگر چنین رویکردی را درپیش گرفتند، باید این موضوع را به‌صورت شفاف اعلام کنند.

USPTO آمریکا هوش مصنوعی را مخترع نمی‌داند

آژانس ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده جدیدترین رویکرد خود را درمورد هوش مصنوعی مطرح کرده است. در این رویکرد جدید، اداره مربوطه به این موضوع اشاره می‌کند که درحالی‌که سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را نمی‌توان به‌عنوان مخترع در درخواست‌های ثبت اختراع فهرست کرد، اما استفاده از سیستم هوش مصنوعی توسط یک شخص حقیقی مانع از واجد شرایط شدن آن فرد حقیقی به‌عنوان مخترع نمی‌شود. افرادی که به‌دنبال ثبت اختراع هستند، باید به‌صورت شفاف این موضوع را مشخص کنند که آیا از هوش مصنوعی در فرایند اختراع استفاده کرده‌اند یا خیر. همان‌طور که USPTO از همه متقاضیان می‌خواهد تمام اطلاعات مالی لازم برای تصمیم‌گیری را فهرست کنند، مشخص‌کردن این موضوع که از هوش مصنوعی در فر‌ایند توسعه استفاده شده نیز مهم است.

بااین‌وجود، برای آنکه فردی بتواند اختراعی که با هوش مصنوعی پیش برده است، به ثبت برساند، این فرد باید سهم قابل‌توجهی در توسعه آن اختراع داشته باشد. در گزارش مربوطه به این موضوع اشاره شده است که اگر فردی صرفاً از سیستم هوش مصنوعی کرده باشد، اختراع وی موردتأیید نخواهد بود.

منبع: دیجایتو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا