انقلاب صنعتی چهارم

امنیت و ثبات زنجیره تامین جهانی را چگونه باید حفظ کرد؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بر اساس گزارش ترویج زنجیره تامین جهانی چین، حفظ انعطاف پذیری و ثبات زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی تضمینی مهم برای ارتقاء توسعه اقتصادی جهان و به نفع مردم تمام کشورهای سراسر دنیاست.

«شورای ترویج تجارت بین‌المللی چین» در «نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین چین»، گزارش «ترویج زنجیره تامین جهانی چین ۲۰۲۳» را منتشر ساخت که به تحلیل وضعیت موجود و روندهای توسعه زنجیره تامین جانی می‌پردازد و پیشنهاداتی را برای اقدامات متقابل ترویج زنجیره جهانی مطرح می‌کند.

این گزارش مبتنی بر یک چشم انداز جهانی است،‌ روند توسعه عمومی صنایع بین‌المللی و داخلی مورد توجه قرار داده و به شکلی عینی به تحلیل و دسته بندی وضعیت موجود و روندهای توسعه زنجیره‌های تامین بین‌المللی و داخلی پرداخته است.

بر اساس گزارش ترویج زنجیره تامین جهانی چین، حفظ انعطاف پذیری و ثبات زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی تضمینی مهم برای ارتقاء توسعه اقتصادی جهان و به نفع مردم تمام کشورهای سراسر دنیاست.

این گزارش از طریق تحلیل کیفی جامع دریافته که روندهای اصلی در توسعه زنجیره‌های تامین جهانی، منطقه‌ای سازی، تنوع سازی، دیجیتالی شدن و سبز شدن هستند. در خصوص منطقه‌ای سازی زنجیره تامین، ویژگی‌های منطقه‌ای سازی زنجیره تامین در اروپا، شرق آسیا و آمریکای شمالی از بیشترین  اهمیت برخوردارند. آلمان، چین و ایالات متحده به ترتیب مراکز زنجیره تامین منطقه‌ای هستند و روند منطقه‌ای سازی زنجیره تامین در صنایع خودروسازی و شیمیایی مشهود است.  

«چن جیان‌آن» معاون شورای ترویج تجارت بین‌المللی چین گفت: پیشنهاد می‌شود کشورها به همکاری در حوزه نوآوری علمی و فناوری سرعت بخشند، تحول دیجیتال و هوشمند زنجیره تامین جهانی را ترویج کنند، همکاری باز در زنجیره تامین را تقویت نمایند و مشترکا به حفظ امنیت و ثبات زنجیره تامین جهانی بپردازند.

وی افزود: کشورها همچنین باید ساخت مشترک زیرساخت زنجیره‌های تامین را تعمیق بخشند، اتصال سخت زیرساخت فیزیکی مانند لجستیک و مخابرات را تقویت کنند و ارتباط نرم مقررات و استانداردهای مالی را محقق سازند.

این گزارش همچنین افزایش مشارکت کشورهای در حال توسعه در زنجیره تامین جهانی و ارتقاء بنگاه‌های ریز، کوچک و متوسط برای مشارکت بهتر در زنجیره تامین جهانی را توصیه می‌کند.

منبع: CRI

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا