هوش مصنوعی

تکنولوژی هوش مصنوعی عامل شکاف مهارتی است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

الهه ملاحسینی

محمد کریم زاده گفت: تکنولوژی هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را حذف کرده و مرز بین انسان و فناوری را از بین برده است.

تکنولوژی هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل را حذف کرده است/ در این دوره افراد دچار شکاف مهارتی می شوند

مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: تکنولوژی هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را حذف کرده و مرز بین انسان و فناوری را از بین برده است.

محمد کریم زاده ادامه داد: در این دوره افراد دچار شکاف مهارتی می شوند چون مهارت دیروز من به درد امروز من نمی خورد و باید همگام با تکنولوژی پیش رفته و بروز شویم.

وی افزود: راننده تاکسی ای بود که کاملا به مسیر مسلط بود و در کوتاه ترین زمان ممکن مسافر را به مقصد می رساند اما امروز نرم افزار نشان به راحتی این مهارت را انجام می دهد، بنابراین جای تکنولوژی با مهارت تغییر پیدا کرد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: انسان در انقلاب صنعتی چهارم در دنیا و زیست مجازی غرق می شود به گونه ای که دیگر از حیات بیرونی خبر ندارد و این مخرب است و باید سرعت و اشاعه آن گرفته شود اما گاهی از کنترل خارج است.

کریم زاده گفت: تکنولوژی حتی نقش ها و هویت ما را نیز تغییر داده است، پسر بچه ای در اینستاگرام با یک شخصیت ظاهر می شود که کاملا با شخصیت واقعی خود متفاوت است بنابراین فناوری برای افراد نقش نیز تعیین می کند.

وی ادامه داد: در آینده با سونامی بیماری های روانی به واسطه فضای مجازی رو برو هستیم زیرا زیست مجازی هویت و شخصیت افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با انسان هایی مواجه هستیم که چند شخصیت دارند و ذهن پاسخگو نیست و در این هنگام بیماری های روانی بروز پیدا می کند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به هوش مصنوعی بسیار به جا بود زیرا تکنولوژی به شدت تحت تاثیر این علم قرار گرفته است و  از قدرت های مغز برای نفوذ و تسلط بر افراد استفاده می کند.

کریم زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: پذیرش بدون چون و چرا مطالب در فضای مجازی مخرب است و باید هوشمندانه به تعبیر مقام معظم رهبری در این فضا وارد و فعالیت کنیم زیرا دشمن با استفاده از هوش مصنوعی به شدت درصدد تسخیر افکار، اعتقادات و باورهاست.

منبع: تیتریک

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا