رباتیکفناوری و کسب‌وکار

ویژگی بازوی رباتیک جدید آمازون چیست؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که بازوی رباتیک آمازون با کمک هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای میلیون‌ها محصول را دسته‌بندی و جابه‌جا می‌کند.

بازوی رباتیک شرکت آمازون که Sparrow نام دارد از ترکیبی شامل هوش مصنوعی، بینایی رایانه‌ای و مکنده نیرو می‌گیرد. Sparrow می‌تواند اقلامی را که از نظر شکل، اندازه و بافت متفاوت هستند به شکل ماهرانه بردارد و جابه‌جا کند. این یک نقطه عطف بزرگ برای غول تجارت الکترونیک به شمار می‌رود و نشانه‌ای از این است که شاید روزی بتوان جایگزین تعداد زیادی از کارگران انسان انبار آن شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

Sparrow نخستین ربات آمازون است که می‌تواند اقلام زیادی را تشخیص دهد به همین دلیل ممکن است بسیاری از کارگران انبار را در آینده بیکار کند. کارمندان آمازون سال گذشته با کمک دستگاه‌های خودکار، تقریباً پنج میلیارد بسته یا بیش از ۱۳ میلیون بسته در روز را انتخاب، انبار یا بسته‌بندی کردند. این شرکت اعلام کرده است که بازوی رباتیک می‌تواند حدود ۶۵ درصد از کل موجودی آمازون را شناسایی کند.

شرکت آمازون خاطرنشان کرد که فناوری رباتیک به نیروی کار امکان می‌دهد تا هوشمندانه‌تر و به صورت کارآمد و ایمن کار کنند. Sparrow به واسطه همکاری کردن با کارمندان، وظایف تکراری را برعهده خواهد گرفت و کارمندان ما را قادر خواهد ساخت تا زمان و انرژی خود را بر چیزهای دیگر متمرکز کنند و در عین حال ایمنی را ارتقا دهند.

منبع: ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا