کامپیوتر و موبایل

پیش‌بینی رشد چشمگیر بازار فناوری پوشیدنی تا سال ۲۰۳۰

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بازار فناوری‌های پوشیدنی از زمان راه‌اندازی رادیو ترانزیستوری قابل حمل سونی در سال ۱۹۵۵ که اولین محصول فناوری پوشیدنی محسوب می‌شود، تاکنون رشد چشمگیری داشته است.

گزارش‌ جدید گلوبال دیتا نشان می‌دهد که ارزش صنعت فناوری‌های پوشیدنی تا سال ۲۰۳۰ به ۲۹۰,۶ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این صنعت بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ شاهد نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۴.۳درصد باشد. این گزارش رشد و آینده فناوری‌های پوشیدنی را بررسی، روندهای اصلی، رهبران و تجزیه و تحلیل ارزیابی اندازه بازار و عوامل رشد این صنعت را تشریح می‌کند. رشد پیش‌بینی‌شده عمدتاً ناشی از فروش هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند و تقاضای بالای مصرف‌کنندگان برای دستگاه‌های پایش سلامت و تناسب اندام خواهد بود.

فناوری پوشیدنی بخش اصلی صنعت اینترنت اشیا را تشکیل می‌دهد و مواردی مانند هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، لباس‌ها، ساعت‌ها و هدفون‌های هوشمند را دربرمی‌گیرد. هدفون‌های هوشمند در حال حاضر ۵۱,۷ درصد از بازار فناوری پوشیدنی را به خود اختصاص داده و آن را به بزرگترین بخش از نظر درآمدی تبدیل کرده است. پس از آن، ساعت‌های هوشمند دومین بخش بزرگ با پیش‌بینی رشد مستمر هستند.

صنعت فناوری‌های پوشیدنی از زمان راه‌اندازی رادیو ترانزیستوری قابل حمل سونی در سال ۱۹۵۵ که اولین محصول فناوری پوشیدنی محسوب می‌شود، تاکنون رشد چشمگیری داشته است. گلوبال دیتا برخی نگرانی‌های کنونی اتحادیه اروپا و مصرف‌کنندگان درباره پیامدهای حفظ حریم خصوصی در حوزه داده‌های پزشکی و موقعیت مکانی جمع‌آوری‌شده توسط این قبیل محصولات را بیان می‌کند. این گزارش همچنین توضیح می‌دهد که چگونه اتحادیه اروپا از نیاز به محافظت از داده‌های سلامتی که این ابزار جمع‌آوری می‌کنند، آگاه است.

کارشناسان معتقدند که علیرغم همه این نگرانی‌ها، عوامل متعددی که توسط گلوبال دیتا شناسایی شده‌اند، باعث رشد صنعت فناوری‌های پوشیدنی می‌شوند. پینکی هیراناندانی، تحلیلگر گلوبال دیتا، در این خصوص اظهار داشت: «برای شرکت‌هایی که وارد بازار فناوری‌های پوشیدنی می‌شوند، متمایز ساختن محصولات خود از محصولات فعلی موجود در بازار، دشوار و پرهزینه است. فروشندگان به‌طور فزاینده‌ای در حال توسعه محصولاتی هستند که به نیازهای خاص مشتریان پاسخ می‌دهد. برای مثال، اپل، واچ اولترا را در سپتامبر ۲۰۲۲ برای علاقه‌مندان به تناسب اندام و ورزش‌کاران معرفی کرد. در اوت ۲۰۲۲، نیز سامسونگ الکترونیکس گلکسی واچ ۵ پرو را برای علاقه‌مندان فعالیت در فضای باز عرضه کرد. تعریف حیطه کار به شرکت‌ها کمک می‌کند، محصولات خود را متمایز کنند.»

منبع: بازار

  • پیش‌بینی رشد چشمگیر بازار فناوری پوشیدنی تا سال ۲۰۳۰
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا